מוסי רז
מוסי רזצילום: מאיר אליפור/TPS

הקואליציה החדשה לא מצליחה לפי שעה להעביר את ההחלטה שנוגעת לאיסור על איחוד משפחות של ערבים ישראלים ושל פלסטינים.

רע"ם של מנסור עבאס סירבה לאפשר את הארכת החוק, כך גם הליכוד ומפלגת "הציונות הדתית" שמסרבות לסייע לממשלת בנט - לפיד למרות שמדובר בחוק לאומי החשוב למחנה הימין הלאומי.

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הודיע "מתנגד לכוונה להאריך את חוק האזרחות. מדובר בחוק מפלה המטיל מגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי".

ח"כ מיקי זוהר העביר מסר לקואליציה שלפיו יסכים לסייע בהעברת החוק רק אם יועבר חוק נוסף להסדרת ההתיישבות הצעירה. לצד זאת, זוהר הדגיש בחשבון הטוויטר שלו כי "הקואליציה החדשה פשוט לא מסוגלת לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שרת הפנים איילת שקד הודיעה אתמול כי תעלה ביום שני את החוק להצבעה במליאה למרות שככל הנראה לא יהיה לה רוב בקואליציה. "אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים", צייצה שקד בחשבון הטוויטר שלה. "אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל. אין אופוזיציה ואין קואליציה, בעניין הזה כולנו בחזית אחת".

האתגר הבא של הממשלה הוא העברת תקציב מדינה דו-שנתי לשנים 2022-2021. בהסכמים הקואליציוניים נקבע שאם הכנסת תפוזר בשל אי-העברת תקציב, מועד החילופים בין ראשי הממשלה הקבוע בחוק יוקדם.