נעמה זרביב
נעמה זרביבצילום: ערוץ 7

נעמה זרביב, מייסדת ומנהלת ארגון 'שוברות שיוויון' תשתתף בשבוע הבא בכנס 'אבן ישראל' שיעסוק ב'התמודדות עם הרוחות החדשות הנכנסות לבתים ולמוסדות החינוך'.

"אין בעיה בפמיניזם או שיוויון. הבעיה היא שאין כבר פמיניזם. כל הפמיניזם הוא פוסט מגדרי או רדיקלי שמוחק מהות נשית. הרי זה מהלך שאמור לקדם נשים ובסוף הוא משאיר אותנו קורבנות, חלשות ונשים שצריך לקדם אותן", היא אומרת בראיון באולפן ערוץ 7.

"אנחנו לא צריכות יום מיוחד ולא צריכות שיקדמו אותנו. העולם פתוח לנשים ואין אף אישה שהעולם חסום בפניה", מוסיפה זרביב.

זרביב מנסה לאבחן את הבעיה ואומרת, "משדרים לנו שהפרדה זו הדרה במטרה לשדר אין גבר ואין אישה והכל אמורפי".

לדבריה, "מוכרים לקהל את הנתונים שרוצים לשמוע. אין באמת פערי שכר ונשים אינן מקופחות. הפמיניזם של היום לא מכבד את הבחירות הנשיות. נשים בתפקידים בכירים יודעות לדרוש שכר ואחרי שבדקו ראו שהשכר הנשי בסדר גמור".

את ה'תעמולה' כפי שהיא מגדירה, רואה זרביב מגיעה בדרכים פתלתלות. "הכל מגיע אלינו בדלת האחורית. כך לדוגמה זה נכנס בבגרות בלשון. הגיעו אלי הרבה בנות שאמרו שלא הסכימו להיבחן בבגרות בגלל שניסו להטמיע בו שיח קורבני ובכייני. הבנות שלנו גדלות היטב ויש נשים בקדמת הבמה".

"אנחנו רואים שיש ניסיון לפרק כל מסגרת של משפחה, חברה וזהות. באירופה כבר אין נכדים. גם בישראל מתחילים להיות אנשים שרק בגיל 80 יראו נכדים", היא מוסיפה.

לדעתה, הבעיה הזו בולטת גם בצבא. "מתי 'שוברות שיוויון' קמה? ביום שהחליפו את יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ליועצת לענייני מגדר. אם אתה רוצה לדעת מה המצב בצה"ל - תפתח את אתר דובר צה"ל. מי שפותח אותו חושב שהצבא שלנו רק עם נשים. מי שמתגייסת לקרבי נמצאת תחת קמפיין. גם אני הייתי שבויה של התודעה הזו".