מחפשים את הפרה האדומה
מחפשים את הפרה האדומהצילום: מכון פוע"ה

בני, הרב אברהם ואני נמצאים בקשר כבר מספר שנים עם ארגון מגדלי פרות אדומות בשבדיה שבסקנדינביה. הם משקיעים מאוד בחווה שלהם ובגידול הפרות המיוחדות. הסיבה לכך היא שהבשר שלהן יותר מובחר וטעים לטעמם.

מבחינתנו לפרה האדומה יש משמעות מיוחדת כדי להיות מוכנים לצורך הטהרה במקדש ולכן התחלנו לחשוב על יבוא של פרות אדומות לארץ ולמצא פתרון עבורן לגידולן באקלים החם של הארץ שאינו דומה לאקלים שבו הם גדלות בסקנדינביה.

לפני כ-30 שנה נסענו הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, הרב ישראל אריאל שליט"א ואנכי לחווה של גרינברג בבת שלמה שעל יד זכרון יעקב. מדובר בחווה שהתמחתה בהשבחת זנים של בקר. שם הנחה אותנו הרב מרדכי אליהו בצדדים ההלכתיים של הנושא.

לפני כשנתיים נסענו הרב עזריה אריאל, שחוקר וכותב רבות על הלכות פרה אדומה ואנכי לחווה ברמת הגולן, כדי לבדוק את הפרות האדומות שיובאו לשם. כיוון שעדיין לא ניתן לתת תעודת הכשר לשימוש בהן- עלה הצורך לטפל מחדש בנושא.

לכן לאחרונה, חזרנו להיות בקשר עם צוות החווה בשבדיה כדי לבדוק יבוא עוברים מוקפאים של הפרות האדומות לארץ כדי שיעברו הליך דומה להליך הפריה חוץ גופית בבני אדם. ולעבוד לפי ההוראות שהנחה אותנו מו"ר הרב מרדכי אליהו.

החשיבות של פרה אדומה היא התקווה וההכנה שיהיה אפשרי לעבוד במקדש בטהרה. במקביל יש צורך בכהנים שלא נטמאו מאז לידם. על כן, חשבנו שיהיה קל לממש זאת שמחלקת יולדות תהיה במבנה נפרד מהמרכז הרפואי שבו בעיית טומאת מת, למשל.

יש חשיבות רבה להשתמש בטכנולוגיות ובאמצעים העומדים לרשותנו כדי לאפשר את הפרטים השונים והמורכבים במצוות השונות כדי להדר את קיומן כמו במקרה של מצוות פרה אדומה.