מגרסת נייר
מגרסת ניירצילום: ISTOCK

מסמכים שנשמרו בכספות במשרד ראש הממשלה נגרסו ביום ראשון, לפני כניסתו של נפתלי בנט למשרד, בניגוד לחוק.

כתב עיתון "הארץ" מיכאל האוזר טוב דיווח כי הכספות ממוקמות בכמה חדרים ב"אקווריום" - השטח הסטרילי שבו נמצאים ראש הממשלה ועוזריו הבכירים ביותר.

הכספות מכילות לוחות זמנים של בכירי המשרד, חומרים הנוגעים לעבודתם השוטפת ומסמכים נוספים.

חלק מהמסמכים הועברו כדין לארכיון משרד ראש הממשלה. לפי החלטת ממשלה ותקנות שירות המדינה, גריסת המסמכים אסורה בחוק. כל המסמכים, פרטיים ושאינם פרטיים, אמורים להישמר בארכיון המשרד, ובייחוד מסמכים מקצועיים שיכולים לשמש את ראש הממשלה בנט בעבודתו.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר ל"הארץ" בתגובה על הדברים: "לא גרסתי אפילו פתק אחד בסיום תפקידי. אני לא זוכר שום מסמך שגרסנו בלשכת ראש הממשלה. כל מה שהיה בלשכה נשאר, לא עלה על דעתנו לגעת בשום דבר".

מטעם נתניהו נמסר בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא". ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הנושא אינו מוכר לנו. בעקבות פנייתכם, הפרטים ייבדקו".

מהליכוד נמסר "התקשורת שתמיד תקפה אותנו בטענה שתפקידה לבקר את הממשלה, עכשיו מגוייסת ללטף את השלטון ולתקוף את האופוזיציה בטענות שווא מגוחכות. הדוגמה האחרונה היא הטענה האבסורדית שבוצעה כביכול גריסה של מסמכים רשמיים בלשכת ראש הממשלה, דבר שלא היה ולא נברא

זהו שקר מופרך שהרי כל מסמך רשמי, מדיני או ביטחוני, סיכום ישיבה או שיחה, מתועד ונשמר דיגיטלית במערכת המחשוב הממשלתית. התקשורת תמשיך בפייק ניוז נגדנו עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת, ואז אחרי תקופת הליטוף לממשלת ההונאה היא תחזור לתקוף אותנו - ורק אותנו - כמנהגה".