טראמפ
טראמפהבית הלבן

חמישה חודשים לאחר שעזב את הבית הלבן, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ העניק את הראיון הראשון לעיתונות הכתובה, ובחר לעשות זאת במגזין החדשות "עמי" המודפס בשפה האנגלית המודפס בארה"ב וישראל ומיועד לחברי הקהילה היהודית.

בראיון הנרחב שטח טראמפ את יחסו האוהד לישראל ומאמצי ממשלו לתמוך במדינה היהודית, אך גם הביא את אכזבתו מכמות המצביעים היהודים עבורו בארה"ב.

"אתה יודע מה באמת מפתיע אותי? עשיתי את נושא רמת הגולן, ביצעתי את נושא ירושלים ופעלתי בנושא איראן - העסקה האיראנית הייתה אסון, נכון? עשיתי גם דברים רבים אחרים. אנשים יהודים שגרים בארצות הברית לא אוהבים את ישראל מספיק".

"אני מאמין שקיבלנו 25 אחוז מהקולות היהודים, וזה לא הגיוני. זה פשוט נראה לי מוזר", אמר טראמפ בראיון שהעניק לכתב ג'ייק טורקס ממגזין "עמי" באחוזתו מאר-א-לאגו בפלורידה.

לאחר מכן הדגיש טראמפ כי הביקורת כלפי הקהילה היהודית אינה מופנית גם כלפי הקהילה האורתודוקסית, שם לדבריו "קיבלתי אחוזי הצבעה גבוהים מאוד". זו לא היתה הפעם הראשונה בה טראמפ מביע אכזבה מאחוז המצביעים עבורו בקרב יהודי ארה"ב. גם בשנת 2019 הוא טען כי "יש יהודים שהם אנשים נפלאים, אבל הם אינם אוהבים את ישראל מספיק".

באותה שנה הוא גם טען כי "כל יהודי שמצביע למפלגה הדמוקרטית, אני חושב שזה מראה על חוסר ידע מוחלט או על חוסר נאמנות עצום", דברים שעוררו סערה וביקורת כלפי טראמפ בקרב רבים מחברי הקהילה היהודית בארה"ב, שעל פי סקר של חברת מחקרי דעת הקהל "גאלופ" מרביתם הביעו הזדהות עם המפלגה הדמוקרטית.

במהלך הראיון גם הביע טראמפ הערכה רבה לשליחו המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, וטען כי פעל רבות למען ישראל, וכן הזכיר את חסיד חב"ד שלום רובשקין שניהל מפעל ענק לייצור בשר כשר במדינת אייווה אך הורשע בשנת 2009 בהונאת בנק ונשלח ל-27 שנות מאסר. בחודש דצמבר 2017 המתיק טראמפ את עונשו והוא שוחרר מהכלא.