אורית סטרוק
אורית סטרוקצילום: יצחק קלמן

מפלגת רע"מ היא אויב מסוכן מפני שהיא חותרת, עקרונית וגם מעשית, לפרק את מדינת ישראל מזהותה כמדינת הלאום של העם היהודי.

עם ישראל נתקל באויב שמעמיד פנים, שמסתיר את זהותו האמתית, כדי למנוע מישראל לנצח אותו. דרושה הקשבה מעמיקה כדי לחשוף את זהותו של האויב הזה, בלי זה לא ניתן לנצח אותו.

כאז כן היום, אנו מתמודדים עם אויבים שמסתירים את זהותם האמיתית, שמדברים בכפל לשון: בעברית הם נשמעים כ"כ חיוביים, ו"אזרחיים", רק מי שמעמיק להקשיב למסרים בערבית - שומע ומבין עד כמה הם מסוכנים.

מפלגת רע"מ היא אויב מסוכן מפני שהיא חותרת, עקרונית וגם מעשית, לפרק את מדינת ישראל מזהותה כמדינת הלאום של העם היהודי. יש לה תכנית אסטרטגית וגם פרקטית שמובילה ליעד הזה. מי שמקשיב לטקסטים שלה בערבית מבין זאת, מי שמאזין לעומק שומע זאת גם בטקסטים בעברית. לא מדובר בויכוח על "שטחים", כמו הויכוח עם השמאל בתצורותיו השונות, אלא במאבק על מהות המדינה: מדינת עם ישראל, או מדינת 2 לאומים או כל אזרחיה.

לכן הכנסת רע"מ לממשלה היא מהלך מסוכן שיכרסם את מדינת ישראל מבפנים, מתוככי השלטון.
זה מהלך מסוכן יותר מאוסלו (חלוקת הארץ) או מההתנתקות (עקירת ישובים) כי זה בבחינת "לעקור את הכל" - לעקור את המהות הבסיסית של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לא ביום אחד, אלא בתהליך סדור (ומתוכנן).

הסכנה כפולה: בטווח הזמן המיידי - היכולת של רע"מ לסחוט בלי גבול, ולהתקדם בתהליך הדרגתי לשינוי-הזהות של המדינה. ההסכם הקואליציוני עם רע"מ הוא רק בסיס להמשך סחטנות, זה קורה כבר עכשיו (בחוק איחוד-משפחות, בנגב, ובחוק קמיניץ). ובטווח הזמן הרחוק - כשהממשלות הבאות יהיו ממשלות שמאל עם ערבים ללא עלה תאנה ימני, כי הסכר נפרץ.

קמפיין "קואליציית האחדות" השקרי שימינה מובילה, עלול לקבוע בתודעה שממשלה עם רע"מ זה מצב סביר, ולייצר תהליך הידרדרות תודעתית (כמו במשל הצפרדע המפורסם מתהליך אוסלו) דרך הפרספקטיבה הזו צריך להסתכל על אירוע חוק איחוד משפחות. הוא מייצר הרמת מסך מעל זהותה האמתית של רע"מ, והסכנה שבחבירה אליה.

הממשלה הזאת היא ממשלה מסוכנת, ועם זאת, ואפילו דוקא בגלל זה, אנחנו נמשיך להתפלל שהקב"ה ישלח אורו ואמיתו לראשיה, שריה ויועציה, ויתקנם בעצה טובה מלפניו.

נתפלל שהממשלה תעשה דברים טובים, כי היא מחזיקה בהגה המדינה שלנו. ואם ראשי הממשלה הזו מאפשרים לאויבי ישראל לשים יד על ההגה, והמדינה במצב כזה עלולה להגיע ל"טוטאלוס", אז דוקא במצב כזה נתפלל ביתר שאת לשלום המדינה ולעצה טובה לראשיה. בעיקר נתפלל שהקב"ה יתקנם בעצה טובה לפרק את השותפות עם מי ששרת הפנים החדשה, איילת שקד, עצמה הגדירה השבוע כמי ש"פועלים נגד בטחון ישראל".