ארכיון
ארכיוןצילום: Gil Eliyahu/Flash90

גבר בן 43 נפצע קשה בעימותים שבמהלכם נורו יריות בדיר אל-אסד שמצפון לכרמיאל. ארבעה שוטרים נפצעו קל. צוותי מד"א פינו את השוטרים לבית החולים רמב"ם בחיפה.

המהומות פרצו כאשר שוטרים הגיעו לחתונה שבה נורו יריות. ההמון הערבי הצית שתי ניידות של מג"ב.

המשטרה מסרה כי השוטרים הראשונים שהוזעקו למקום הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ירו באוויר והמתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד. במקביל, מתפרעים אחרים הציתו שתי ניידות שחנו בסמוך.

במשטרה הוסיפו כי "שוטרי משטרת ישראל פועלים בתוך יישובי החברה הערבית ומוזנקים לכל אירוע ירי. מצב שבו השוטרים המגיעים לתת שירות לאזרחים ולשמור על ביטחונם מוצאים את עצמם מותקפים על ידי המון לא יעבור בשתיקה".

מפקד תחנת מג'ד אל כרום סגן ניצב יקי אוחנה אמר: "קבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תקפו שם את השוטרים, מנעו מהם להיכנס למקום שמתבצעת בתוכו ככל הנראה עבירה. אין מצב כזה שזה יקרה במדינת ישראל. לא בדיר אל-אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה. ולכן אנחנו נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק שברחו ומסתתרים כרגע, אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה. עד שלא נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ולמצות את הדין אנחנו לא נפסיק להפעיל כוחות בכפרים דיר אל אסד ובענה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב על המהומות בדיר אל אסד במהלך השבת: "קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות. אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום, בוודאי לא לירי, אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון".