תמר זנדברג
תמר זנדברגערוץ 7

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הודיעה כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות המים.

הודעת השרה לאחר מכתב שנשלח מטעם רשות הטבע והגנים למשרד המשפטים בחודש שעבר שבו הובעה כוונה לקדם חקיקה להפרדה מגדרית ברחצה. המכתב יצא בעקבות החלטת משרד המשפטים להשהות את הפיילוט ולאחר שמטעם היועמ"ש הובהר כי לרשות אין סמכות לפעול בנושא.

השרה זנדברג אמרה כי "הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון.* ביהמ״ש האמריקאי קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי".

"לאחר קביעת היועמ״ש שאין סמכות להפרדה, אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי", הוסיפה השרה זנדברג.

בתגובה אמר יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני כי הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה היא "הוראה פרימיטיבית וחשוכה" הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים.

לדבריו, "על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא יהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס פנה ליועמ"ש מנדלבליט, בעקבות כוונת השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, למנוע הפרדה בנחלים. "כאשר חלק מן הציבור לא יצרוך מוצר או שירות בשל אמונה דתית ו/או בשל הלכה, ואנחנו מונעים ממנו לצרוך את המוצר או השירות הזה, הרי שאנחנו מפלים ופוגעים בשוויון", כתב.

ואילו ח"כ ישראל אייכלר תקף בחריפות את הממשלה. "שוב אנו עדים לשיטת הקומוניזם הקורא לחושך אור ולאור יקראו חושך. לאפליה והדרה ומלחמה, יקראו צדק שוויון ושלום. לכל עוול ועושק יקראו תיקון עולם.

"ממשלת ההונאה והרוע, דורסת בגלגלי המהפכה, את כל זכויות האדם וערכי היהדות. הכל בשם ה"נאורות והשוויון".

"כך גם הצהרתה של השרה להגנת הסביבה, להדרת שומרי המצוות, מכל נחלי הארץ אין כניסה ליהודים, השומרים על גדרי הצניעות היהודית כהלכה. כמוה הניסיון להפעיל תח"צ בשבת, בשעה שבימות החול מתעללים בנוסעים בתחנות עמוסות בהמתנה בכיליון עיניים לאוטובוס שאינו מגיע.

"גירוש היהודים החרדים מנחלי הארץ ודיכוי משתמשי התח"צ, ממחיש לנו את כוונותיה של הממשלה הרעה. הדרת אוכלוסייה שלמה של אזרחי ישראל לא תהיה רק באוטובוסים ובמעיינות ונחלים, אלא בכל תחומי החיים''.

את דבריו חתם אייכלר באומרו כי "אסור לאפשר את נשיאת שם השוויון להדרה אכזרית שכזו. נעשה ככל שביכולתנו להילחם בכל בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כדי לחשוף את מזימות משטר הכפייה החילוני בכל החזיתות".

שי גליק מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שהוביל את המאבק מסר: ''מצער מאוד שדווקא מי שנושאת על דגלה את זכויות האדם שוכחת את זכויות הציבור הדתי והערבי להפרדה. אנחנו בטוחים שרט"ג שהביעו תמיכה מלאה לא יחזרו בהם וקוראים ליועמ"ש לאשר את הפיילוט שהוצע על ידי ארגון בצלמו והרט"ג שההפרדה תתקיים רק במעיינות שיש שם שני מעיינות אחד נפרד ואחד מעורב כך שאף אדם לא נפגע''.