המכתב של האם
המכתב של האםצילום: ללא קרדיט

אמו של קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי כתבה לו מכתב בימים הראשונים לכליאתו, והערב (ראשון) הוא נחשף לראשונה.

"אנו שרויים באפלה והמומים מהסיטואציה. מחזקים אותך, בטוחים שתצא מהמצב בצורה טובה, נספר לכל מי שמטיל ספק שאתה בן טוב וחייל מעולה ולא סתם קיבלת תעודות הצטיינות. מקווים שישחררו אותך כמה שיותר מהר אלינו לארוחת שניצלים", כתבה האם.

בימים הקרובים יכריע נשיא בית הדין הצבאי לערעורים שבקריה, האלוף דורון פייליס, אם להיעתר לבקשת כלי התקשורת לפרסם את האישומים שיוחסו לקצין.

ביום שישי נערכה אזכרה במלאת 30 יום למותו של הקצין מאגף המודיעין שנפטר בכלא הצבאי. אביו של הקצין אמר באזכרה: "ניסינו להרכיב את הפאזל של מה קרה לך - החייל המוכשר והשאפתן שמצא את עצמו נדרס ללא רחמים על ידי מערכת צבאית.

''הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר, וכעת מידי פעם רוצחים גם את שמו הטוב בכל מיני הדלפות מגמתיות. הוא כבר לא כאן על מנת לתת הסברים למה שעשה ולעקבות שהשאיר ברשלנות לגמרי לא אופיינית'', הוסיף האב בכאב.

אביו של הקצין מאמ"ן סיפר עוד: "ישנו כעס על כך שלא ידענו לפני מותך שעברת שני אירועי בריאות בבתי הכלא הצבאיים והמשכנו לישון בשקט".

אל האזכרה הגיע קצין בדרגת תת אלוף, מפקד יחידה טכנולוגית באגף המודיעין, יחד עם קצינת הנפגעים של האגף.

לפני כשבוע וחצי התייחס הרמטכ"ל רא''ל אביב כוכבי לפרשת הקצין מאמ''ן שמת בכלא הצבאי, ואמר "הקצין מאמ"ן עשה עבירות חמורות ביותר, במודע ובכוונה; אבל הוא עדיין החייל של כולנו. הוא היה בקשר עם משפחתו ועם הסובבים אותו בבית הסוהר, וכל מה שעשינו נבע מרצון לשמור על פרטיותו ופרטיות משפחתו, וגם על הסוד שהוא כמעט חשף ומנענו חשיפתו ברגע האחרון.

"צר לי מאוד על המקרה, וכך או כך אסור היה שימות בכלא. לכן, נתחקר באופן מעמיק, ונעשה הכול שהסוד הגדול לא יתגלה", הדגיש הרמטכ''ל.

משפחתו של הקצין מאמ״ן הגיבה לדברי הרמטכ״ל באמצעות עו״ד בני קוזניץ: ״אנחנו מכבדים את הרמטכ''ל, אבל צה''ל נכשל בליבת תפקידו - לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. המשפחה דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל.״