הרב ד"ר בני לאו
הרב ד"ר בני לאוצילום: נתנאל טוביאס

הרב ד"ר בנימין (בני) לאו נבחר אמש (א') לתפקיד יו"ר אקים ישראל על ידי חברי האסיפה הכללית של הארגון.

הרב בני לאו יחליף את האלוף במיל' עמי אילון ששימש בתפקיד 11 שנים, בהן הוביל מהלכים משמעותיים בארגון, החל מביסוסו כארגון ממוקד אדם, הפועל לשמיעת קולם של האנשים עם המוגבלות השכלית ולהובלת תהליכים של שינוי מדיניות והטמעת עמדות חיוביות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית ושילובם בחברה הישראלית.

הרב ד"ר בני לאו (59) עומד בראש מיזם "929 תנ"ך ביחד", בחסות נשיא המדינה, מיזם לקריאה כלל ישראלית של 929 פרקי התנ"ך מדי יום.

הרב בני לאו היה עמית מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה ועסק בליווי מדיניות ציבורית במשרדי ממשלה ובארגונים חברתיים. כן פעל לקירוב והנגשת היהדות לאנשים עם מוגבלות, עליית ילדים עם מוגבלות לתורה בכלל, ובפרט בקהילת הרמב"ן בשכונת קטמון בירושלים, אותה הנהיג שנים רבות.

הרב בני לאו הינו בעל תואר ראשון בהיסטוריה ותלמוד מהאוניברסיטה העברית, תואר שני ודוקטורט מאוניברסיטת בר-אילן. הוא זוכה פרס הסובלנות הדתית מטעם מכון שכטר למדעי היהדות וקיבל תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

הרב ד"ר לאו יחליף רשמית את האלוף במיל' עמי אילון בתפקיד ההתנדבותי החל מחודש אוגוסט 2021.

עם בחירתו אמר הרב בני לאו: "המיקוד באדם ובמוצא הכוחות שלו למימוש החלומות, זה הדגל שאתם באקים מניפים והולכים אתו קדימה, ממוקדי מטרה".

"אני מתבונן בכם, אנשים ובני משפחה המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ואני רואה פלא מול עיני. בני אדם המתמודדים עם מציאות מורכבת נוטים להשתבלל, להתכנס במציאות שנכפתה עליהם. אדם שנולד לו ילד או שגדל בתוך מציאות כזו מנסה לשרוד, כמו צמח, כמו בעל חיים. הישרדות. אולם האנשים שכאן, אתם, בחרתם לא רק להיות שורדים, אתם בחרתם להיות שליחי ציבור ולפעול לתיקון כל הסביבה. וזה פלא. פלא איזה כוחות שאדם לוקח מתוך המציאות של החיים שאותה הוא לא בחר, אבל מתוך המציאות הזו, לבחור לתקן את העולם. כבוד עצום בשבילי שבחרתם בי לקחת חלק בתיקון הזה", הוסיף הרב לאו.

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ישראל, ברכה באסיפה על בחירת היו"ר והודתה ליו"ר היוצא: "אקים קיבלה היום מתנה גדולה עם בחירתו של הרב ד"ר בני לאו לתפקיד היו"ר - מגדלור ערכי שיסייע להאיר לנו את הדרך ב'מהפכת השייכים' שאנו רוצים לקדם. תפיסת העולם שהרב בני מקדם הרואה את פני האדם, כל אדם, תואמת את תפיסתנו המבקשת לגרום לאנשים עם מוגבלות שכלית ולכל אדם להרגיש שייכים.

"אקים והחברה הישראלית בכלל חבים תודה ענקית לעמי אילון על התנדבותו ופעילותו להכרת חשיבות הפסיפס הישראלי הכולל אנשים עם מוגבלות שכלית מכל הקהילות בישראל וראיית היופי שבשוני. וכן על פעילותו לשמיעת קולם של האנשים ברוח 'שום דבר עלינו בלעדינו' ודחיפתו לכך שהארגון יהיה לא רק ארגון הורים, אלא קודם כל ארגון של האנשים עם המוגבלות עצמם", אמרה יהלומי.