אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

משרד הבריאות השיק תעודה אחודה, המחליפה את תעודות המתחסן והמחלים ומאחדת אותן לתעודה אחת.

התעודה מכילה הן את פרטי החיסונים והן את פרטי ההחלמה ככל שישנם, ותוכל לספק מענה גם למי שהחלימו והתחסנו במנת חיסון אחת.

נכון לעכשיו, ובהתאם למדיניות המשרד, תוקף התעודה האחודה הינו 31.12.2021 והציבור מוזמן להנפיק את התעודה במקום תעודות המתחסן והמחלים הקיימות שתוקפן עומד לפוג.

הנפקת התעודה האחודה אפשרית באתר משרד הבריאות בלחיצה כאן ובאמצעות מוקד קול הבריאות בטלפון 5400*.

משרד הבריאות הודיע כי אתמול אובחנו בישראל 48 נדבקים חדשים בנגיף קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות הוא 0.1%. בבתי החולים מאושפזים 24 חולים שמצבם קשה.

על פי הדיווח הבוקר (שני) ברשת ב', בחודש האחרון נכנסו לישראל כ-170 מאומתים לקורונה דרך מעברי הגבול ובפרט נמל התעופה בן גוריון. כ-100 מהם מחוסנים. 66 בני אדם לא היו מחוסנים והשאר היו מחלימים.

בתקופה זאת נכנסו לישראל כ-239 אלף בני אדם. קצת יותר מ-60% מהם היו מחוסנים. המדינה שממנה נכנסו הכי הרבה מאומתים הייתה רוסיה, ממנה הגיעו 31 בני אדם שנשאו את הנגיף, מאיחוד האמירויות נכנסו לארץ 24 מאומתים, 12 מארצות הברית ו-10 מצרפת. בחודש האחרון נכנסו לארץ רבע מיליון בני אדם כרבע מהם לא מחוסנים.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, אמר הבוקר בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" כי "אנחנו בוחנים את כל הדרכים הטובות לאכיפה כולל האמצעים האלקטרוניים שבודקים את יעילותם ואת האפשרות להחילם בתפוצה נרחבת". פרופסור לוי התייחס לחשש מהזן ההודי, ואמר: "הווריאנט ההודי מדביק יותר. רואים אותו יותר בקרב ילדים. לשמחתנו, לאחר שתי מנות הווריאנט לא עמיד בפני החיסון".

מחשש להתפרצות מחודשת של נגיף קורונה, ובמיוחד מהזן ההודי, צוות המומחים לטיפול במגפות במשרד הבריאות ממליץ על חיסון גורף נגד קורונה לבני 15-12. זאת אף שעדיין לא הגיעו הנתונים מארצות הברית על הקשר בין דלקת שריר הלב לחיסון בילדים, שם חוסנו 2 וחצי מיליון ילדים. "ככל הנראה נמליץ לכל הילדים להתחסן לנוכח התחלואה שאנחנו רואים בקרב ילדים והידיעה שהחיסון יעיל. נצטרך לשקול את נושא המסכות כל הזמן במיוחד במקומות שבהם יש ילדים רבים במקומות שבהם התגלו ילדים מאומתים." ציין פרופסור לוי.

בהתייחס לכניסת זני קורונה מחו"ל לישראל, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אמרנו כל הזמן שהקורונה עדיין כאן. אחת הדרכים שהיא מגיעה לארץ היא דרך חוזרים מחו"ל. אנחנו בפני מצב מדאיג שיש לטפל בו. ללא ספק, אנחנו צריכים לתת את הדעת על היוצאים למדינות שונות ובהן מדינות עם תחלואה גבוהה וגם לגבי הנכנסים. מי שחוזר ממדינה עם תחלואה גבוהה צריך להיכנס לבידוד גם אם הוא מחוסן".