הר הזיתים
הר הזיתיםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הילולת בעל ה'אור החיים' היא מהאירועים המרכזיים במשך השנה בהר הזיתים בירושלים.

אלפים פוקדים במשך יום ההילולא ט"ו תמוז את ציון בעל ה'אור החיים' שבהר הזיתים, והוא זוכה גם לתקצוב וניהול של המרכז לפיתוח המקומות הקדושים המקצה מצידו משאבים רבים להצלחת האירוע.

אולם לטענת מארגני האירוע, במשטרה הודיעו להם שהשנה לא יהיה אישור לניהול האירוע, וזאת, לטענתם, על אף תכנית רב היקף שהציגו למשטרה וכדי לעמוד בכל כללי הבטיחות.

"לאור המקרים האחרונים התאמצו המארגנים והגו ביחד עם מהנדסי בטיחות תכנית מיוחדת לקיום האירוע, אבל כאמור לתדהמתם המשטרה דוחה את זה על הסף", דווח הבוקר מטעמם.

בעיתון 'המבשר' צוטטו הבוקר אישי ציבור שתהו על התעקשות המשטרה שלא לקיים את האירוע. "רק בשבוע האחרון התקיים אירוע מצעד הדגלים בעל אופי סיכון בטחוני ובטיחותי פי כמה, ולשם כך כן ידעה המשטרה להיערך בכוחות רבים, ובמערך שלם לאבטח את האירוע, וכאן באירוע בעל אופי דתי, שברור שלא יוכלו למנוע מהציבור המשתוקק לבוא ובין כה האירוע יתקיים והיא אינה יודעת לאשר ולבדוק תכניות? האם המדיניות במשטרת ירושלים אירוע פוליטי כן – אירוע דתי לא? האם המחדל הבא בדרך, שהאירוע יתקיים בלי שום ניהול נכון?

לדבריהם, מדובר ב"עוד שלב בחלחול רוח המפקד של הממשלה החדשה שהוקמה שגמרה אומר להצר את צעדי הציבור החרדי, ולהתייחס אליו כציבור שקוף".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "ישנן דרישות בטיחות ורישוי שעיריית ירושלים מתנה אותן ומסתבר שלגוף המארגן אין תקציב על מנת לעמוד בדרישות הבטיחות לאירוע של מאות ואלפים.

"אז כל זמן שזה לא יעמוד בדרישות הבטיחות של העיריה ובכלל, אף אחד לא יאשר אירוע המוני מאורגן. יש שמנסים להפעיל לחץ ציבורי של תרבות ה'סמוך ויהיה בסדר' אולי כפי שהיה פעם. כיום לאחר 2 אסונות ללא אישורי בטיחות עירוניים ורישוי מהעיריה לא נוכל גם אנחנו לאשר".