אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYO
אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYOצילום: reuters

בצל נגיף הקורונה שעודנו מתפשט ברחבי העולם ובפרט ביפן והסביבה, בטוקיו ממשיכים להתכונן למשחקים האולימפיים שיצאו לדרך בעוד כחודש בבירה.

בשל התפרצות הנגיף והעובדה כי זה ממשיך להתפשט כאשר מבצע החיסונים ביפן רחוק מלהסתיים, בממשלת יפן החליטו כבר שלא לאפשר כניסת קהל זר ואוהדים מכל רחבי העולם לאולמות ולאצטדיונים השונים בזמן קיום האולימפיאדה.

לא רק זאת, אלא שביפן החליטו שלא לאפשר גם אירועי צפייה משותפים בפארקים הציבוריים מחשש להידבקות בנגיף, על אף ירידה בקצב התחלואה וסיום מצב החירום במדינה שהוגדר לפני כחודש.

כזכור, האולימפיאדה נדחתה כבר פעמיים בשל התפרצות הנגיף המידבק, וביפן עושים כל שאפשר בכדי לקיים אותו במועד החדש שנקבע ומבלי לסכן את בריאות הספורטאים.

מלבד כמובן הבריאות הגופנית, עבור ספורטאים רבים ההצלחות בתחרויות מגיעות מהתמיכה של קהל האוהדים, וחסרונם של אלה עשויה לפגוע במתחרים השונים.

על פי דיווח ביפן, נדמה כי לפחות טקס הפתיחה המסורתי והמרהיב של המשחקים האולימפיים בטוקיו, יהיה בנוכחות קהל אוהדים, כאשר ההערכות הן כי תותר כניסתם של 20 אלף אוהדים מקומיים לטקס הפתיחה שיתקיים ב-23 ביולי, זאת כאמור למרות החשש ממגפת הקורונה והידבקות נוספת בנגיף המבהיל.