עידית סילמן למאיר פרוש: אל תקרא לי ילדה קטנהערוץ כנסת

התגוששות נוספת בין הקואליציה לאופוזיציה: ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה קרא לעבר יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ עידית סילמן מימינה "את ילדה קטנה, תינוקת".

סילמן ענתה לפרוש שדרש את זכות הדיבור בוועדה: "אתם לא מקשיבים. אתה לא תקרא לי ילדה קטנה. אני מנהלת את הדיון. לא אתם".

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה: ''קריאתו של ח"כ פרוש ליו"ר הקואליציה עידית סילמן 'ילדה קטנה' היא אמירה שובניסטית ומזלזלת שאין לה מקום בשיח הציבורי. האמירה הזו מוכיחה כמה אנחנו צריכים שינוי בתפיסת העולם ובהתנהגות שלנו. כנראה שחברי הכנסת באופוזיציה לא הפנימו והשלימו שהם כבר לא בשלטון, אם כך הם מרשים לעצמם לדבר".

בינתיים, הקיטוב הקיצוני בין עמדות חברי הקואליציה מקשה עליה להתמודד עם המוקש החקיקתי הראשון ולגייס רוב לאישור הארכת הוראת השעה לחוק המונע איחוד משפחות פלסטיניות וערביות.

בהיעדר רוב לקואליציה, הצעת החוק לא תעלה היום להצבעה במליאת הכנסת. בישיבת ראש המפלגות אתמול התבקש השר זאב אלקין, שמעבר היותו שר השיכון הוא משמש אף בתפקיד השר המקשר בין הממשלה והכנסת, להיות 'פרויקטור' בנושא משבר חוק האזרחות, להציג פתרון מול הח״כים המתנגדים ולהגיע לנוסחה מוסכמת לחוק עד ליום שני הבא.

מוקדם יותר התברר כי מלבד סיעת רע"ם, השר פריג' וח"כ מוסי רז ממרצ שהצהירו כי יתנגדו למהלך, גם ח"כ מראענה ממפלגת העבודה הודיעה שלא תתמוך בחוק.

בדבריה ניסתה מראענה להציע פיתרון שיאפשר תמיכתה בחוק. "בואו נדבר על 3 דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות", כתבה מראענה. "לאפשר לבן הזוג הפלסטיני לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר להם ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל-2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003".

מטעם הנהלת הקואליציה בחרו לתקוף את האופוזיציה המסרבת לתמוך בחוק. "למרות שחוק איחוד המשפחות לא יעלה להצבעה מחר, גם בשעה זו ממשיכים בממשלת האחדות לעבוד במטרה להגיע להבנות והסכמות. מאכזב, אך לא מפתיע, שמי שכן משחק בביטחון ישראל הם דווקא בנימין נתניהו ומפלגות האופוזיציה ששמים שיקולים פוליטיים לפני האינטרס הביטחוני של אזרחי מדינת ישראל", אמרו.