ביקור ראשון של השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב במטה הארצי של משטרת ישראל במהלכו ערך היכרות עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.

הבוקר התכנס ספ"כ המשטרה בראשות המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, לישיבה מיוחדת במעמד השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סגן השר, יואב סגלוביץ וסגל המשרד לבט"פ.

בישיבה נערכה היכרות של השר עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. "ברוכים הנמצאים. עברו עלינו מספר ימים אינטנסיביים מאז כניסתי לתפקיד. לא אמהר להתיימר שכבר אחרי שבוע אני מבין לעומקן את מלוא בעיות ביטחון הפנים של מדינת ישראל - אבל אני אלמד מהר. לא אחשוש להמשיך איתכם את התהליכים שהחלו לפני שנכנסתי למשרד, ולהתחיל תהליכים חדשים, בשותפות איתכם", אמר.

"אני לא אתעלם מנושאים מרכזיים בחברה הישראלית, הכוונה היא להתמודד איתם. כשר לביטחון הפנים, אחד האתגרים העיקריים שניצבים בפני הוא מיגור הפשיעה ברחוב הערבי. לא במגזר הערבי, אלא ברחוב. זה לא אתגר פשוט, אם הוא היה קל ופשוט - הוא היה נפתר מזמן. מדובר בתהליכים. תהליכים שיכולים לקחת גם הרבה זמן אם עושים אותם בצורה הנכונה. בזמן הקצר מאז שנכנסתי לתפקיד התרשמתי מאוד מרמת המפקדים במשטרה, החל מהמפכ״ל שבתאי ודרך השדרה הפיקודית כולה. אני מודה לכם ומאחל לכולנו בהצלחה רבה".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר, "כבוד השר, אני מברך על ביקורך הראשון במטה הארצי ועל המפגש עם סגל הפיקוד של המשטרה. המשטרה היא מהארגונים החשובים במדינה, המשטרה היא זו שאמונה על שמירת הדמוקרטיה והיא זו שפועלת במגוון רחב של משימות למען שלומו וביטחונו של הציבור.

לאחר חמישה חודשים בתפקיד, שהיו רווים בלא מעט אירועים משמעותיים, לי כבר ברור, שמשטרת ישראל קטנה על המדינה והאתגרים שעומדים לפתחה. זו משטרה שעושה הכל, מהפרות סדר דרך לוחמה בטרור ועד מענה אפקטיבי לאזרח ועל כן היא חייבת להיות משטרה חזקה יותר, טכנולוגית יותר, עם סל משאבים רחב יותר.

אני בטוח שנפעל יחד לחיזוקה של המשטרה שבשנים האחרונות סבלה מחוסר תקצוב והיעדר תיעדוף לאומי ושנוכל להעניק לאזרחים בישראל שירותי משטרה טובים יותר".