אבי מעוז
אבי מעוזערוץ 7

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אבי מעוז, קרא היום מעל דוכן הכנסת לשר הדתות מתן כהנא להישמר "מלגעת ברבנות הראשית" כלשונו.

"בהסכם הקואליציוני בין סיעת יש עתיד לסיעת ימינה, הוסכם על שינוי בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל, שתכליתו בחירת רב ראשי "ציוני". זוהי מכבסת מילים והנדסת תודעה של מי שהקימו קואליציה עם תומכי טרור ומפלגות אנטי ציוניות." פתח ח"כ מעוז את דבריו.

"כפי שכבר הוכח לפני שמונה שנים בבחירות הקודמות לרבנות הראשית, כאשר אנשי ימינה ויש עתיד מדברים על רבנים ראשיים "ציוניים", כוונתם היא לרבנים ששותפים לרצונם לפגוע במעמד הרבנות הראשית לישראל ובטשטוש זהותה היהודית של המדינה. רבנים שנמצאים בקצה הליברלי של קשת הרבנים בישראל, ואשר רחוקים מלהנות מקונצנזוס רבני רחב", הוסיףץ

ח"כ מעוז הזכיר כי הרב קוק הקים את הרבנות הראשית כדי שתהיה הגוף הממלכתי האחראי על כל חיי הקודש הלאומיים. "לא זו הרבנות הראשית שייסד מרן הרב קוק זצ"ל לפני מאה שנה ולא אליה הוא נשא את עיניו ואת חזונו. מרן הרב קוק זצ"ל הקים את הרבנות הראשית במטרה שתשפיע את דבר ד' על כל האומה, ותהיה הגוף הממלכתי האחראי על כל חיי הקודש הלאומיים. רבנות, שכל תלמידי החכמים בישראל רואים בה סמכות הלכתית ורוחנית".

לדברי ח"כ מעוז יש מה לשפר ברבנות, אך מה שמונח כעת על שולחן הכנסת יביא לפגיעה במעמד הרבנות הראשית. "בוודאי שיש עוד הרבה מה לשפר ולרומם, אבל מה שמונח על השולחן כעת בכסות של מכבסת מילים יפות, היא פגיעה במעמדה של הרבנות הראשית והסגתה לאחור. מה שנדרש היום הוא דווקא תוספת חיזוק לרבנות הראשית לישראל, העמדת משאבים מתאימים בכדי שתוכל להוציא לפועל כראוי את תפקידה, תיקון ליקויים אם ישנם, כמו בכל מערכת ציבורית אחרת, והערכות לבחירת רבנים ראשיים מתאימים וראויים".

"לא רבנים שייבחרו על פי צבע כיפתם או דעותיהם שמוצאות חן בעיני גורמים כאלה ואחרים, אלא תלמידי חכמים גדולים, שגדלותם ניכרת ומקובלת על גדולי הדור, תלמידי חכמים שיראתם קודמת לחכמתם, תלמידי חכמים בעלי אחריות על חיי הקודש של רשות הרבים הלאומית והזהות היהודית של מדינת ישראל", הוסיף מעוז.

"אני קורא לשר הדתות: הישמר מלגעת ברבנות הראשית, שאם לא כן, תיזכר לדיראון עולם. ובאנלוגיה לדבריו של השופט המנוח מישאל חשין: מי שירים יד על הרבנות הראשית שלנו, נגדע את ידו", סיכם.