משתתפי סיום הרמב"ם
משתתפי סיום הרמב"םצילום: מענדי קורנט

למעלה מ-12,000 לומדי הרמב"ם היומי, מדגם מייצג מתוך רבבות לומדי הרמב"ם היומי, גדשו הלילה את מתחם הסולטן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, לחגיגה של סיום המחזור הארבעים במספר, שנערכה על ידי צעירי אגודת חב"ד.

המעמד נפתח על ידי רבה של בני ברק, הרב יצחק אייזיק לנדא, שכובד בסיום הרמב"ם ובכך המשיך במורשת אביו זצ"ל.

באירוע נטלו חלק גם גדולי התורה ובהם האדמו"רים מבאיין, מפינסק קרלין, מרחמסטריווקא, מסדיגורא, ממודזיץ', מזוועהיל, מבוסטון ולצידם רבנים ואישי ציבור.

בשבועות האחרונים סבבה משלחת רשמית של רבני חב"ד במעונותיהם של האדמו"רים והרבנים שליט"א, להזמינם למעמד הגדול. חברי המשלחת, עליהם נמנו בין היתר גם חברי בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבי מנחם מענדל גלוכובסקי והרב יוחנן גוראריה המכהן כרב העיר חולון.

גדולי התורה, הרבנים והאדמו"רים שליט"א, הפליאו במשך דקות ארוכות במעלת התקנה הקדושה, ועודדו את הרבנים להמשיך ולפעול למען חיזוק ועידוד לומדי הרמב"ם היומי, כשהם מדגישים את ההזדמנות המיוחדת של ציון הדרך של מחזור הארבעים ומוסיפים כי "כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".

"המעמד האדיר של סיום הרמב"ם", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הוא ציון דרך היסטורי לתקנת הלימוד. בכל שנה ושנה רואים את העלייה המשמעותית במצטרפים ללימוד הרמב"ם, כשרבנים ומורי הוראה רבים, מכל החוגים והעדות, מעודדים את בני קהילותיהם להצטרף למעגל הלימוד שמקיף את כל שדרות היהדות התורנית".