יועז הנדל
יועז הנדלצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) קורא למפלגות הליכוד והציונות הדתית לתמוך בחוק שמונע איחוד משפחות וטען כי לחוק יסוד ההגירה שהגיש ח"כ שמחה רוטמן יש בעיות משפטיות.

''חוק יסוד ההגירה הוא ספין. יש לנו מטרה קודם כל לסגור את הפירצה. לא סתם לא עלה החוק, יש איתו בעיות משפטיות עמוקות. הליכוד והציונות הדתית מובכים כי הם הולכים להתנגד לחוק ציוני כמו האיסור לאיחוד משפחות", אמר הנדל בראיון לקלמן-ליברמן ברשת ב'.

"החוק יפוג והליכוד והציונות הדתית יצטרכו להחליט אם הם תומכים בחוק הציוני הזה. אם רוטמן, סמוטריץ' והליכוד מעדיפים את הביביזם על פני הציונות, זה לא אידאולוגיה, זה ביביאולוגיה. הליכוד בעצם העלה בתחילת יוני את החוק הזה ועכשיו הם יתנגדו״.

הנדל הזכיר כי "במשך כל כך הרבה שנים, כל המפלגות הציוניות ידעו להיות ענייניות כשהיו עניינים קריטיים כמו העניין הזה. כאשר הממשלה לא בראשות נתניהו - שתישרף המדינה".

השר הנדל הדף את הביקורת על השותפות עם מפלגת רע''מ בקואליציה: ״זו צביעות כשהליכוד, הציונות הדתית, הרב קנייבסקי, וכל הרבנים שהכשירו את מנסור עבאס זה בסדר וכשאנחנו משתפים איתם פעולה זה לא בסדר. התפיסה האידיאולוגית לא משתנה, זה אותם דברים שאמרתי לפני שנה. מי שרוצה להשתלב ולא להתבדל אנחנו יכולים להיות שותפים איתו״.

על רע״מ אמר: "אני רואה את המאמץ שעושה מנסור עבאס כדי להשתלב, ואני מקבל אותו. יש פה תהליך שקורה אצל ערביי ישראל, ואני מקווה שהניסוי הזה יצליח. כל מנהיג ערבי-ישראלי שיעשה מאמץ להתחבר ולהשתלב במדינה, מצווה עליי לעשות מאמץ זהה מהצד השני".

הנדל אמר כי הוא לא זוכר שנפתלי בנט או גדעון סער מנעו הקמת ממשלת ימין, "לא. זה ספין. כל הזמן האמנתי בממשלת האחדות הזאת. כשאני שומע את דרעי אומר את זה, אני מזכיר שדרעי הוא אחת הסיבות לפיצוץ הממשלה הקודמת - בעיית האמון. הציעו לגדעון, לבנט לגנץ ראשות ממשלה. מעניין שלא הציעו לאף אחד מהליכוד להחליף את נתניהו, בליכוד צריכים לחשוב למה זה לא קרה''.