סיום תואר
סיום תוארצילום: ISTOCK

הצורך לתכנן את העתיד הכלכלי שלנו הופך קשה ומאתגר יותר ויותר עם השנים. רבים מאיתנו זוכרים את הוודאות היחסית שהייתה לאבא שלנו במקום העבודה שלו, ואולי מייחלים גם כן ליציבות שכזו וביטחון בעתיד הכלכלי.

אבל מה לעשות, העולם של היום שונה לחלוטין מהעולם של פעם, בפרט בתחומים כמו עבודה, קריירה ומקצוע לחיים. עבור כל מי שנמצא בהתלבטות בנוגע לעתידו התעסוקתי והמקצועי ומעוניין במקצוע בעל סיכויים גבוהים יחסית להישאר רלבנטי גם בעתיד הקרוב והרחוק, יש לנו הצעה אטרקטיבית בשבילכם – הסבת אקדמאים להוראה.

הסבת אקדמאים להוראה – במה בדיוק מדובר?

מהי הסבת אקדמאים להוראה? ובכן, זהו שם כללי לתכנית המוצעת כיום בכמה וכמה ממוסדות ההשכלה הגבוהה, ספציפית אלו המתמחים בעולם החינוך, במסגרתה יכולים בוגרי תואר אקדמאי בתחומים שונים לעבור הסבה למקצוע ההוראה, ולהתחיל בתוך פרק זמן קצר יחסית ללמד במסגרות חינוכיות שונות.

קיימים כמובן מספר מסלולים שונים ונפרדים גם בתוך תכנית שכזו, דוגמת הסבה להוראה לבתי ספר יסודיים, על יסודיים, הסבה להוראת אומנות, הוראה ברוח חינוך וולדורף ועוד. כפי שניתן לראות, היצע התכניות רחב יחסית ופונה לקשת רחבה של אקדמאים מתחומים שונים ובעלי תחומי עניין שונים, גם בין אלו המתעניינים כולם בהסבה להוראה.

הרעיון מאחורי תכנית זו הוא פשוט – אנשים אשר סיימו תואר אקדמאי בתחום זה או אחר כבר מחזיקים בהשכלה רחבה יחסית, אותה הם יכולים לחלוק עם תלמידים. התכנית מציעה לאקדמאים מסלול שבסופו מקבלים תעודת הוראה, כך שברגע שירכשו את הידע והניסיון הדרושים מעולם החינוך וההוראה יוכלו כבר להתחיל לעסוק בתחום באופן מקצועי. הם מרוויחים מזה מקצוע לחיים ומוסדות הלימוד השונים בארץ מרוויחים מכך היצע רחב ועשיר יותר של מורות ומורים. כל הצדדים מרוויחים...

למה דווקא הסבה להוראה?

אז אם אתם מחזיקים בתואר אקדמאי ייתכן ותוכלו להתחיל ללמוד בתוכנית להסבת אקדמאים להוראה וכך להשיג באופן מהיר וישיר יחסית תעודת הוראה ואת האפשרות לעסוק בתחום ההוראה במסגרות חינוך שונות בישראל באופן רשמי (וגם כמובן במסגרות של משרד החינוך).

אבל עדיין נשאלת השאלה – למה דווקא הוראה? ובכן, כפי שציינו בהתחלה, שוק העבודה של היום הוא תזזיתי ובלתי צפוי יותר מתמיד, ומקשה מאוד על הדורות הצעירים יותר לבנות לעצמם קריירה בטוחה וודאית ולהבטיח את עתידם הכלכלי. לכן מחפשים רבים אחר מקצועות ותחומי עיסוק בהם התעסוקה והפרנסה יהיו יחסית בטוחות לא רק היום, אלא גם בעתיד.

חינוך הוא בדיוק אחד מהמקצועות הללו – הביקוש לאנשי חינוך תמיד קיים ורק הולך ועולה ככל שהאוכלוסייה מתרחבת. גם בעתיד הנראה לעין תמיד תפעלנה מערכות חינוך רבות ושונות בעולם, אשר ימומנו לפחות בחלקן על ידי המדינה. למורות ומורים, בפרט אקדמאים שעברו הסבה להוראה, תהיה תעסוקה מובטחת במערכות החינוך, גם במקרה של שינויים קיצוניים וזעזועים מרחיקי לכת למשק. מבחינות רבות מדובר בהימור בטוח ביותר...

הכתבה באדיבות מכללת אורנים המציעה לימודי תואר ראשון בחינוך, הסבת אקדמאים להוראה ומגוון תוכניות לימוד בתחום החינוך.