הענקת התארים
הענקת התאריםצילום: קובי אליהו, דוברות אוניברסיטת אריאל

במסגרת טקס קבלת תארי ד"ר באוניברסיטת אריאל שהתקיים הערב (ג) הוענק לנשיאה העשירי של מדינת ישראל, ראובן ריבלין תואר ד"ר לשם כבוד.

בדבריו בטקס קבלת התואר אמר הנשיא: "אני עומד כאן, בהיכל הדעת של אוניברסיטת אריאל שבשומרון ובליבי הערכה עמוקה על הכבוד שהענקתם לי בהחלטתכם לזכות אותי בתואר דוקטור לשם כבוד. וגם, אם להיות כנה, יש צביטה בליבי, צביטה על כך שלא זכיתי שנחמה רעייתי זכרה לברכה, שאהבה כל כך ללמוד, להבין ולהשכיל, נמצאת לצידי. דווקא היא שעבדה במחקר כל חייה וכל חידוש וכל מאמר שיצאו בתחומים שאהבה, הציתו בה אור חדש גם זמן רב אחרי שפרשה ויצאה לגמלאות."

הנשיא הוסיף: "האקדמיה היא מגדלור של מצוינות, חכמה ודעת בחברה. תוך שנים ספורות אוניברסיטת אריאל, הצליחה להוכיח שהיא ב"ליגה של הגדולים", ולהוות מוקד משיכה לסטודנטים יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, גברים ונשים, שבאים דווקא הנה דווקא בגלל שזו אוניברסיטת אריאל. האוניברסיטה הצעירה בישראל, היא גם מאה אחוז של אוניברסיטה ישראלית: ציונית, חדשנית, מובילה במחקר ובעיקר פתוחה לכלל השבטים והמגזרים במדינת ישראל."

״בשבע שנות שליחותי כנשיא ועוד קודם לכן כיושב ראש הכנסת, ביקשתי להזכיר לכולנו כי עלינו לשמור על ההישג הגדול לו זכינו: על המדינה היהודית והדמוקרטית. המדינה היא הנס של הדור שלי. עבורי ילד בן תשע בירושלים הנצורה לראות את הדגל מתנוסס אל על ולימים, להיות חייל וקצין בצה"ל, יושב ראש הכנסת ונשיא המדינה, זה לחיות את החלום. 'היינו כחולמים'.

אבל עוד יותר מלחיות את חלומי, זה לחיות את החלום של העם היהודי. עלינו להמשיך ולשמר את החלום, את המדינה, מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית – שתיים שהן אחת. יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית. בדיבור אחד נאמרו ובדיבור אחד חייבות הן להמשיך ולהיאמר. משימת הדור שלנו היא לא להשקיע במקף המפריד ביננו או במקף המפריד בין היהודית לדמוקרטית; משימת הדור שלנו היא להשקיע בחיבור, בהפריה ההדדית. במפגש המרתק שביניהן.״

בסיום דבריו בירך הנשיא את ד"ר מרים אדלסון, שקיבלה לצידו גם היא את תואר הד"ר לשם כבוד ולצידה שישים מקבלי תואר הדוקטור למדעים באוניברסיטה.

הנשיא ריבלין קיבל את התואר כהוקרה על מפעל חייו, על חיזוק הממלכתיות וביסוס השותפות בין ארבעת השבטים. על מנהיגותו רבת השנים לטיפוח הזיקה היהודית והציונית, על התגייסותו להבטחת חוסנו ושגשוגו של עם ישראל בארץ ישראל, על ידידות אמת ועל פעילותו הענפה לפיתוחה וקידומה של אוניברסיטת אריאל.

באירוע הוענק תואר ד"ר לשם כבוד גם לד"ר מרים אדלסון. כהוקרה על תרומתה הציונית והאנושית יוצאת הדופן לקידום הרפואה, החינוך, וההשכלה הגבוהה בישראל ובעולם. על פעילותה המתמדת רבת השנים כרופאה, חוקרת ומפתחת שיטות גמילה וטיפול בהתמכרויות. על מחויבותה והתגייסותה לשימור, טיפוח והעמקת הזיקה בין יהדות התפוצות למדינת ישראל. על שותפותה האמיצה והנדיבה עם אוניברסיטת אריאל להקמת ביה"ס לרפואה לרווחת האוכלוסייה במרחב כולו. על הענקת תמיכה לסטודנטים לרפואה בחתירה ליצירת דור חדש של רופאים מובילים בעולם הרפואה.

לטקס הענקת התארים קדם אירוע חנוכת בניין בית הספר לרפואה ע"ש ד"ר מרים ושלדון אדלסון. "הרצון והדחף להאריך חיים ולעשות אותם שווים הוא חשוב. אנא מכם זכרו שרופא אינו שופט. זהו הלקח העיקרי מהקריירה השנייה שלי, ברפואה ובמחקר מחלת ההתמכרות.

אנשים לא בוחרים באומללות של שימוש לרעה בחומרים אסורים. מדובר באנשים חולים ובקורבנות. הם זכאים לסובלנות ולסימפתיה. שותפי לגישה זו היה בעלי המנוח ואהוב, שלדון. העובדה שבניין זה נושא את שמו ליד שמי חשובה במיוחד עבורי. שלדון היה ביתי ואני הייתי ביתו. בין הזיכרונות העיקרים של שנינו, זה התכנון יחדיו של הבניין הזה. בניין הרפואה היה חשוב מאוד לשלדון לא פחות מלי. והוא חשוב לאוניברסיטת אריאל, לשומרון ולארץ ישראל כולה."

באירוע נכחו פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' דוד הראל שנבחר על ידי חברי האקדמיה הלאומית למדעים לנשיאה ואורחים מחו"ל.

"אוניברסיטת אריאל משלבת בתוכה תלמידים מכל מגזרי העם. חילונים, דתיים, חרדים, ערבים ודרוזים. על כך אנו גאים להעניק את תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא המדינה שחרט על דגלו חזון של חיים משותפים, צמיחה ושגשוג", אמר פרופ' יהודה שינפלד נשיא אוניברסיטת אריאל.

"זאת זכות עבור אוניברסיטת אריאל שאחת מתומכיה הגדולים היא ד"ר מרים אדלסון. ד"ר בעצמה, רופאה ועוסקת בגמילה מהתמכרויות. עזרתה לא תסולא מפז, הן בבניית בית הספר לרפואה והן במרכז הרפואי ההולך ומוקם, אשר עוזר לסייע במימוש החזון של נשיא המדינה".