חלאיילה. מסכנין למכבי ת"א
חלאיילה. מסכנין למכבי ת"אצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מה שהחל אתמול עם החתמתו של בלם קריית שמונה, עידן נחמיאס על חוזה ל-3 שנים, המשיך היום (שלישי) עם החתמה נוספת של שחקן והארכת חוזהו של המאמן פטריק ואן לוון.

היה זה היום, כאשר הבעלים מיטש גולדהאר הקנדי, הודיע על הארכת חוזהו של המאמן ההולנדי בשנתיים נוספות.

ההולנדי שהצטרף למועדון הצהוב מת"א כבר ב-2016 כששימש מנהל אקדמיית הנוער של מכבי ת"א, מונה למאמן זמני במקומו של דוניס היווני שכשל, ויחד איתו מכבי כמעט והצליחה לשמור על תואר האליפות זו זכתה בשנתיים האחרונות כשחזרה מפיגור דו-ספרתי של נקודות להפרש של נקודה אחת בלבד שלבסוף עלה לה באובדן התואר.

עם ואן לוון זכתה מכבי בשני גביעי העונה, גביע ווינר וגביע המדינה בכדורגל, והבעלים גולדהאר אמר עליו כי "פטריק הוכיח בנוסף למנהיגות שלו גם את המחויבות והלויאליות שלו למכבי. פטריק מאוד מותאם למטרותיו של המועדון – פיתוח שחקנים צעירים שגדלו במחלקת הנוער שלנו והתווית מפת דרכים ברורה בדרך להפיכתם לשחקני הקבוצה הבוגרת".

בהמשך הערב הודיעה מכבי על החתמתו של אוסמה חלאיילה, חלוצה הצעיר של בני סכנין שהיה מועמד למכבי חיפה והפועל באר שבע.

לחלאילה בן ה-23 יש 25 שערים ב-107 הופעות בכל המסגרות במדי הקבוצה הבוגרת של סכנין, כאשר גם במדי נבחרת הנוער של ישראל כבש זה 2 שערים ב-11 הופעות והוסיף עוד 8 הופעות במדי הנבחרת הצעירה. לפני שבועיים ערך חלאילה את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת של ישראל במשחק הידידות נגד נבחרת פורטוגל.

הגעתו של חלאיילה למכבי ת"א הגיעה בצל ביקורות של לא מעט אוהדי מכבי ת"א שבשנים האחרונות סירבו לקבל שחקן ממוצא ערבי לקבוצתם ולמעשה הביאו בין היתר לעזיבתו של מהראן ראדי ב-2015. בימים האחרונים רוססו כתובות גרפיטי המיוחסות לארגון 'הפנאטיקס' של אוהדי מכבי ת"א נגד החתמתו של חלאיילה, אך כל זה לא עשה רושם על הנהלת המועדון שהחליטה להחתים את הכישרון הצעיר לשלוש שנים.

מאמן הקבוצה, פטריק ואן לוון, ברך על ההחתמה של השחקן הערבי כשאמר: "אנחנו שמחים ששחקן מוכשר כמו אוסאמה שעשה התקדמות מרשימה בשנים האחרונות במדי קבוצתו, מצטרף למכבי תל אביב. כמועדון אנחנו צריכים לפתח כישרונות כאלה ובמקביל להמשיך ולאתר שחקנים בישראל שיכולים לחזק את הקבוצה".

חלאיילה עצמו אמר כי "מכבי תל אביב הוא מועדון שכל שחקן שואף לשחק בו ומבחינתי זה ציון דרך חשוב מאוד בקריירה שלי. אני שמח שניתנה לי האפשרות להצטרף למועדון מוביל בכדורגל הישראלי ועכשיו אעבוד קשה כדי להצדיק את האמון שניתן בי. מחכה כבר ללבוש את החולצה הצהובה, לפגוש את החברים בקבוצה ואעשה הכל כדי לשמח את האוהדים של מכבי".