הנסיך וויליאם באצטדיון הערב
הנסיך וויליאם באצטדיון הערבצילום: רויטרס

למי קראתם לוזרית? עם ניצחון במחזור הסיום של שלב הבתים על נבחרת צ'כיה בתוצאה 1:0, העפילה הערב (שלישי) נבחרת אנגליה אל שלב שמינית גמר היורו מהמקום הראשון בבית המקדים.

החדשות הטובות: אנגליה תארח את משחק שמינית הגמר באצטדיונה הביתי וומבלי, בו ניצחה ב-10 מ-12 המשחקים האחרונים שלה ומעולם לא הפסידה בו במסגרת טורניר גדול בזמן החוקי. החדשות הרעות: היריבה הבאה תהיה אחת מבין נבחרות בית המוות - אלופת העולם צרפת, אלופת אירופה פורטוגל או אלופת העולם לשעבר גרמניה.

האנגלים שמגיעים תמיד לטורניר גדול עם תקוות וציפיות גדולות ובכל פעם מחדש כושלים ומאכזבים את עשרות אלפי אוהדיהם, הצליחו הפעם לעמוד במשימה כשניצחו עם שער בודד של סטרלינג בדקה ה-12 את צ'כיה.

למעשה, זהו ניצחונה השני בלבד של אנגליה בטורניר היוקרתי והיא מסיימת את הבית המקדים עם יחס שערים של 0:2, שני ניצחונות עם שער אחד בודד שאת שניהם כבש סטרלינג.

הצ'כים סיימו במקום השלישי בבית, זאת בשל ניצחונה הגדול של נבחרת קרואטיה במשחק המקביל על סקוטלנד בתוצאה 1:3 שהעלה אותה אל השלב הבא מהמקום השני, שם תפגוש את מי שתסיים שנייה בבית של ספרד, שבדיה, פולין וסלובקיה.

סקוטלנד? אחרי שהדיחה את ישראל בדרך להופעה באליפות אירופה, נבחרת סקוטלנד תחכה להזדמנות הבאה לעשות היסטוריה ולעלות לראשונה לשמינית גמר של טורניר גדול. לא השנה.