שולמית לבנת
שולמית לבנתצילום: שלומי יוסף

''זמרת המתחרות'' ואשת הימין שולמית לבנת הלכה לעולמה בגיל 91. הלוויתה תיערך בשעה 16:45 בבית העלמין ירקון.

שולמית היא אמם של השרה לשעבר לימור לבנת ושל נעם לבנת איש אלון ומורה בשומרון.

נכדה של שולמית - בן יוסף לבנת הי"ד, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים. שולמית עברה לאחרונה להתגורר בחוות סקאלי לצד משפחת נכדתה.

משפחת לבנת הודיעה: "אמא שלנו היקרה והאהובה, ׳זמרת המחתרות׳ שולמית לבנת הסתלקה מאיתנו הלילה בשיבה טובה, באצילות, ברכות ובמיעוט יסורים. נלווה אותה למקום מנוחתה האחרון ב׳ירקונים׳ היום בשעה 16.45 שער הגאולה. יפה היתה במותה כבחייה. אבלים: לימור נעם וכל המשפחה".

המשפחה תשב "שבעה" באלון מורה במוצאי שבת, וביום ראשון ושני תשב בביתה של לימור לבנת בתל אביב.

שולמית נולדה בווינה ועלתה לישראל בגיל 6. היא סולקה מבית הספר עקב היותה חברה בתנועת הנוער הימנית "המכבי הצעיר". שולמית שירתה כלוחמת בפלמ''ח עם פרוץ מלחמת העצמאות.

את הקריירה המוסיקלית שולמית החלה בגיל 20 כאשר נישאה לבעלה עוזי (עזריאל) לבנת. היא הופיעה בין היתר בלהקת כרמל, הצ'יזבטרון ובהרכבה הראשון של להקת חיל הים.

בסוף שנות ה-80 שולמית הקליטה אוסף שירי מחתרות לח"י והאצ"ל, בהם השירים "עלי בריקדות", "הם לא ישברו אותנו", והשיר "חיילים אלמונים". את האלבום האחרון שלה הוציאה בשנת 2020 כשהיא בת 90.

לאורך השנים שולמית ערכה ספרים וניהלה את המדרשה הלאומית ע"ש רנה מור שבמצודת זאב.

בעלה של שולמית, עוזי (עזריאל), נפטר בשנת 2015. בתם היא השרה לשעבר לימור לבנת. בן נוסף, נעם לבנת, חזר בתשובה. בנו של נעם, בן יוסף, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים.

שולמית לבנת התגוררה ברמת גן ובגיל 91 עברה להתגורר בחוות סקאלי לצד משפחת נכדתה.