מחמוד אחמדינז'אד
מחמוד אחמדינז'אדצילום: רויטרס

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד שנפסל מלהתמודד בבחירות האחרונות לנשיאות, 'נוקם' במנהיג העליון עלי חמינאי וטוען כי גיסו של חמינאי ואיש אמונו חסן באקרזאדה-חוג'אסתה מקיים קשר חשאי עם ישראל.

על פי הדיווח בחדשות 12, באקרזאדה-חוג'אסתה הוא אחיה של מנסורה, רעייתו של המנהיג העליון, ושימש שנים כמנהל הרדיו של אירן. אחמדינג'אד טוען כי במהלך תקופת כהונתו הראשונה כנשיא (2005-2009) נסע באקרזאדה עם בני משפחתו להודו כאורחיה של חברה ישראלית והתכוון להמשיך משם לתל-אביב.

העניין נתגלה והנסיעה בוטלה ברגע האחרון. באקרזאדה הודח מניהול הרדיו ונשלח לבלות את זמנו במחלקת התיכנון של רשות השידור הממלכתית.

לפני כשבועיים סיפר אחמדינג'אד כי סוכנים ישראלים הסתננו למערך הריגול הנגדי של ארצו, ובמיוחד למחלקה העוסקת בריגול ישראלי.

אחמדינג'אד אף טען כי גורמים בתוך שירותי המודיעין של טהרן עסקו בטיוח וטשטוש עקבותיהם של מחסלי מדעני הגרעין האיראניים, בהם ראש תוכנית הגרעין של איראן, מוחסן פחריזאדה.

בראיון לכלי תקשורת מקומי באיראן אמר הנשיא לשעבר כי "הייתה פעולה ישראלית עצומת ממדים שהשתמשה בכנופיה מושחתת של אנשי ביטחון בצמרת מערך המודיעין הלאומי".

אחדמדיניג'אד אף הוסיף כי בראש ה"כנופיה" עמד ראש המחלקה לענייני ישראל בשירות המודיעין האיראני, "הכנופיה המושחתת הזו צריכה לחשוף את פשעיה ולתת את הדין על חלקה בחיסול מדעני הגרעין שלנו והפיצוצים במתקן הגרעין בנתנז. הם גם גנבו מסמכים חשובים מטורקוזבד, סמוך לבירה טהרן, ומהמודיעין שלנו".

"הם ביצעו פעולה משמעותית מאוד בטורוקזבאד. הם מסרו כמה כלי רכב מסחריים מלאים במסמכים לידי ישראל. לא מדובר בחתיכת נייר אחת. היו שם כמה רכבים מסחריים של מסמכים. איך הם הצליחו לעבור את כל המחסומים הרבים שיש במדינה?", תהה הנשיא לשעבר.