הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו
הרב יצחק יוסף והרב דוד לאוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סערת חשיפת המשפחה המיסיונרית שהתחזתה למשפחה חרדית באחת משכונות ירושלים אינה שוככת.

בימים האחרונים פנה מנכ"ל חברה קדישא קהילת ירושלים הרב משה שמעון אל הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בשאלה כיצד לנהוג באשה אשר התחזתה ליהודייה ונקברה בין יהודים, וכעת התברר כי היא אינה יהודיה.

במענה לפנייה השיב הרב הראשי באמצעות ראש לשכתו רפי אלטמן, כי "היות ולפי המידע שהגיע מארגון "אור לאחים", מדובר באשה שאינה יהודייה שהתחזתה לחרדית והייתה מסיונרית ואף ניסתה להעביר על דת ישראל, מפאת כבודם של כל היהודים שרכשו חלקת קבר ביודעם שהם טמונים בחלקת יהודים ונטמנו על דעת כן, יש לעשות כל מאמץ להוציאה לחלקת אינם יהודים".

עוד הוסיף בתשובתו בשם הרב הראשי לישראל, כי "אם הדבר לא אפשרי, אזי יש לעשות גדר של י' טפחים בינה ובין הנפטרים היהודים שנמצאים בתוך ד' אמות לקברה".

כזכור, לפני כחודשיים נחשף כי משפחה שהציגה עצמה מזה שנים כחרדית התגלה כנוצרית. בחקירת האב התברר כי הוא ביקש להתערות בחברה החרדית ולהפיץ את הדת הנוצרית בקהילה.

לאחרונה אם המשפחה נפטרה והיא נקברה בחלקה רגילה בהר המנוחות לצד חברי הקהילה שנפטרו הטמונים שם. כעת דורשות משפחות יהודיות שיקיריהם טמונים במקום להוציא את הנפטרת הנוצריה ולטמנה בחלקה אלטרנטיבית.