גלי בת חורין
גלי בת חוריןצילום: דנית

גלי בת חורין, העומדת בראש פורום שפירא ומי שמקפידה להגדיר את עצמה כחילונית שרופה, פרסמה בימים האחרונים פוסט הקובע כי "העולם החילוני מת וגמור" וכי דתיים צדקו".

לדתיים היא כותבת: "החזקתם עד עכשיו – היום זה לא הזמן "להיפתח" לעולם. הסתגרו, התכנסו, נעלנו את השער ושימרו על מה שהצלחתם לשמר עד כה".

עוד כותבת בת חורין: "בבוא היום, הברבריות תחלוף – ואתם, היצורים האנושיים היחידים שנותרו עם חוט שדרה... אתם הסיכוי הטוב ביותר לאחזר עבור כולנו את הציוויליזציה. איחזו חזק במוט האוהל. הסופה הזו סוחפת לא רק את חלשי הרוח".

הפוסט פורסם לקראת השתתפותה בכנס 'אבן ישראל' לחינוך יהודי בעידן הפוסט מודרני, שמתקיים היום (רביעי) ומחר, בו משתתפים אנשי חינוך וטיפול רבים מהמגזר הדתי.

על הכנס אומרת בת חורין כי יש בו "מפגש בין טרום פוסט מודרניסטים לפוסט פוסט מודרניסטים, מפגש בין כאלה שרק עכשיו מבינים שיש בעיה ובין כאלה שהיו שם ורואים שהרכבת דוהרת ועומדת ליפול מצוק. באנו להזהיר אתכם, מי שלא נגועים בתחלואי הפרוגרסיביות, תעצרו על המקום, אל תתקרבו לתחנה. היינו שם וחזרנו מהצ'רנוביל שלנו. זה אסון רדיואקטיבי. לא להתקרב".

בת חורין מציינת עוד כי "בפורום קפה שפירא אנחנו מגיעים מהעולם החילוני אקדמאי, מחזית הפוסט מודרניזם, שהיא הדת החילונית שהייתה נחלתנו מעצם העובדה שאנחנו חילוניים ומעצם מאפייני התקופה. כולנו מאוכזבי אקדמיה ושמאל", היא אומרת ומספרת כי בתום שנה וחצי של מחקר וניסיון להבין את הסיבה לאכזבה הזו, אך המסקנה הייתה ש"לא הבנו עד כמה אנחנו צריכים להזדעזע יותר".

לטעמה "כת הפוסטמודרניזם היא רכבת לאבדון", ובעוד היא מחוללת הרס במערב כולו הרי שהיא יכולה לפגוע קשות הרבה יותר לאנשים הגונים, "זה שמד".

בהמשך דבריה מתארת בת חורין את השפעות הפוסטמודרניזם על הרס המשפחה תוך הרס מעמד הגבר ופירוק התא המשפחתי כולו. "כשהילד אומר שהוא לא בן או בת, וההורה מתכחש המדינה יכולה לקחת את הילד ולהזריק לו הורמוני גדילה ולך אסור לדבר", היא אומרת ומזכירה את התדהמה שהייתה באוסטרליה כאשר מירב מיכאלי קבעה שהמדינה היא שצריכה לגדל את הילדים וכי משפחה היא המקום המסוכן ביותר לגידול ילדים, אך נראה ש"היום הזרם הזה ניצח".

"המדינה מכניסה לבתי הספר שלנו תחת אצטלה של לקבל את האחר תפיסה של בחירת המיניות תוך הכנסת תועבות. מציעים לילדים לבחור את המיניות שלהם ודנים אותם לחיים של תסכול עקרות נידוי וניתוחים יקרים".

עוד מרחיבה בת חורין ומסבירה כי שליטת הפוסטמודרניזם מייצרת סתימת פיות של מתנגדים ולגבש אימפריאליסטיות תרבותית והענקת כוחות מוחלטים למחזיקים בדעות ה"נכונות". בהקשר זה היא מזכירה את היתרונות העסקיים הניתנים לנשים, את מה שהיא מגרידה ככת האקלים שמונעת פיתוח תעשייה במדינות מסוימות ועוד.

"הפוסטמודרניזם זו תיאוריה מטורללת שעקרונית מלכתחילה לא אמורה הייתה להזיק, אלא כזו שצמחה אחרי השבר הנוראי של אידיאולוגיות המאה העשרים. אנשים חשבו שאסור לאנשים להתגבש מאחורי רעיון גדול כי אז נוצר פאשיזם, קומוניזם ונאציזם. רצו למנוע את הגיבוש הזה של התגבשות תחת רעיון גדול, אבל זו הפכה להיות האידיאולוגיה הרצחנית ביותר. הם בעד הפלות גם אחרי שהתינוק נולד. יש הקלות לאם רוצחת תינוק עד גיל שנה. הם מעודדים צמצום ילודה, מעודדים סכסוכים בתוך המשפחה. היום אישה נכנסת למערכת נישואים עם גבר כשמראש היא מניחה שהיא צריכה לשים לב לכל דבר שהוא עושה כי הוא חשוד כמי שירצח אותה. כמעט כל ויכוח בבית עוסק בכלכלה וחוק ניסה להפוך את זה לפלילי, כך שכל מריבה וויכוח של אישה עם בעלה הופך את הבעל לחשוד באלימות כלכלית. החשדנות הזו הורסת את כל הזוגיות וגם תוביל לאלימות קשה מאוד נגד נשים, כי מכניסים שני אנשים לתא הלחץ של זוגיות ולא מניחים לגבר לפצות פה ולהתלונן על בזבוז אין מנוס מכך שכאשר זה יבוא זה יבוא לידי ביטוי באלימות".

כאמור, בת חורין מזהירה את הציבור הדתי שלא לנהות אחר הפוסטמודרניזם אלא להיאחז באמונתו ואנחנו שואלים מדוע. "אני לא מכירה את הדת. אני לא אדם שומר מסורת, אבל הייתה כאן סופת טורנדו שסחפה את כל מי שהיה בחוץ ונשארו שמורות טבע של אנשים, ומתוקף העובדה שהייתה להם אמונה ותפיסה מאוד חזקה היה להם סוג של מקלט", משיבה בת חורין ומבהירה כי גם אם שמרנות ודת אינם המענה האידיאלי הרי ש"כאשר שיש טורנדו מי שמתחת לאדמה הוא זה שניצל".

"אני מפצירה בכם, תאמינו לנו כי היינו בחזית הפרוגרס, ואנחנו אומרים לכם תעצרו רגע. רכבת יוצאת לדרך ולפעמים לא יודעים לאן הולכים, אבל יש את מי שיושבים ליד הקרון ורואה לאן זה מוביל ואז הולכים לקרונות האחוריים ואומרים לאנשים לרדת ולהציל את עצמם".