הלווית שולמית לבנת ז''ל
הלווית שולמית לבנת ז''לצילום: TPS

''זמרת המתחרות'' שולמית לבנת שהלכה לעולמה בגיל 92 הובאה למנוחות אחר הצהריים (רביעי) בבית העלמין ירקון.

שולמית, זמרת ואשת ימין, היא אמם של השרה לשעבר לימור לבנת ושל נעם לבנת איש אלון מורה בשומרון. נכדה של שולמית - בן יוסף לבנת הי"ד, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים. שולמית עברה לאחרונה להתגורר בחוות סקאלי לצד משפחת נכדתה.

בתה לימור לבנת ספדה בהלוויה: "היום אמא, אני חוזרת להיות הבת שלך, בת של שולמית לבנת. כשהייתי ילדה כולם ידעו שאני הבת של זמרת מפורסמת. מי ששרה כל שנה במצעד המחולות בחיפה ברחוב הרצל ביום העצמאות. איך הייתי גאה בך".

ארכיון הפלמ"ח במשרד הביטחון פרסם קטע וידאו של שולמית לבנת, שזכתה לכינוי "זמרת המחתרות", שרה בכנס פלוגה ד' של הפלמ"ח בשנת 1996.

המשפחה תשב "שבעה" באלון מורה במוצאי שבת, וביום ראשון ושני תשב בביתה של לימור לבנת בתל אביב.

ראש הממשלה נפתלי בנט: "שמעתי בצער רב על מותה של 'זמרת המחתרות' שולמית לבנת. לבנת, אשת ארץ ישראל השלמה, הייתה זמרת נפלאה שגם תרמה רבות לבניין הארץ. עם פרוץ מלחמת העצמאות היא התגייסה לפלמ"ח כלוחמת, ובהמשך הצטרפה ללהקת הכרמל, לצ'יזבטרון וללהקת חיל הים.

''פעילותה הענפה, יחד עם אנשי דור המחתרות הרבים, תיזכר כנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית לעד. אני שולח תנחומים וחיבוק גדול לבתה, השרה לשעבר לימור לבנת, ולכל בני המשפחה. יהי זכרה ברוך", ספד בנט.

שולמית נולדה בווינה ועלתה לישראל בגיל 6. היא סולקה מבית הספר עקב היותה חברה בתנועת הנוער הימנית "המכבי הצעיר". שולמית שירתה כלוחמת בפלמ''ח עם פרוץ מלחמת העצמאות.

את הקריירה המוסיקלית שולמית החלה בגיל 20 כאשר נישאה לבעלה עוזי (עזריאל) לבנת. היא הופיעה בין היתר בלהקת כרמל, הצ'יזבטרון ובהרכבה הראשון של להקת חיל הים.

בסוף שנות ה-80 שולמית הקליטה אוסף שירי מחתרות לח"י והאצ"ל, בהם השירים "עלי בריקדות", "הם לא ישברו אותנו", והשיר "חיילים אלמונים". את האלבום האחרון שלה הוציאה בשנת 2020 כשהיא בת 90.

לאורך השנים שולמית ערכה ספרים וניהלה את המדרשה הלאומית ע"ש רנה מור שבמצודת זאב.

בעלה של שולמית, עוזי (עזריאל), נפטר בשנת 2015. בתם היא השרה לשעבר לימור לבנת. בן נוסף, נעם לבנת, חזר בתשובה. בנו של נעם, בן יוסף, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים.

שולמית לבנת התגוררה ברמת גן ובגיל 91 עברה להתגורר בחוות סקאלי לצד משפחת נכדתה.