פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטייןצילום: חזקי ברוך

משרד האוצר הפסיק להעביר תמיכות לבתי החולים הציבוריים מאז תחילת חודש אפריל, ובראשם לביה"ח הדסה. בית החולים נאלץ לדחות תשלומים לספקים, וכתוצאה מכך נוצר מחסור מידי של חומרי חבישה.

בשל כך, פנה מנכ"ל ביה"ח פרופ' זאב רוטשטיין לעמיתיו בבקשת סיוע בחומרי חבישה לטיפול בחולים דחופים אחרי ניתוח. הוא שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

אריה אלדד פתח את השיחה בשאלה לפרופ' זאב רוטשטיין: "הנכד שלי אצלך בהדסה עין כרם, בטיפול אורתופדי. אני צריך להביא לכם תחבושות כי נגמר?" על כך השיב מנכ"ל ביה"ח הדסה: "אני רוצה לציין לטובה את בתי החולים הממשלתיים ואת מנהליהם על כך שהתגייסו לעזור לנו. אנחנו אספנו היום במשאית מאשקלון בדרום, דרך אסף הרופא, ובי"ח תל השומר אביזרי חבישה. אני מזהיר ומזהיר, כולם אמרו 'זאב זאב' אבל באמת אין".

הוא הסביר כי בעקבות הפסקת התמיכה של משרד האוצר, "מהראשון לאפריל כל הספקים מתייבשים אצלנו, לא מקבלים את הכסף והמצב נוראי". הוא ציין כי ישנם 7 בתי חולים ציבוריים, "כולנו חיים מאותו חוק הסדרים שאנחנו מקבלים תמורה עבור השירותים שלנו מקופות החולים. התמחיר הוא שלילי. דהיינו, מה שעולה לי לייצר שקל וחצי, בחוק אני מחויב למכור בשקל, וכולנו בגירעון. גם הממשלתיים עם אותו חוק, אבל להם זה לא אכפת".

בן ואריה ציינו בפניו כי הוחלף השלטון בישראל, וכי ייתכן ושר האוצר החדש ינקט במדיניות שתיטיב עם בתי החולים הציבוריים. אך פרופ' רוטשטיין הביע סקפטיות: "בינתיים כל החלפת השלטון לא מביאה לנו דברים טובים. בנוסף לכל הצרות יש עוד עלייה, אמנם לא מפחידה, אבל יש עלייה בקורונה". לדעתו, "יצרנו לקונה של בני 12-16, שזה שכבה די גדולה של קרקע מזון פורה לווירוסים שעליהם התלבש הזן הזה, הדלתא, שקצת יותר מדבק מהקודם אבל לא מזיק יותר מהמקורי".

הוא הרגיע והדגיש כי התחלואה "לא בשמיים, אבל זה צריך לתת לנו סימן אזהרה שחייבים לעשות משהו. מה שאפשר לעשות – לחסן את בני ה־12-16. אני חושב שכדאי לשמור על הפרדה בחללים סגורים, זה בוודאי לא יזיק. עוד טיפ - זה גם יעזור לנו מול הווירוסים של החורף. שמנו לב שכשהורדנו את המסכות חזרו וירוסים של דרכי העיכול ואפילו של שפעות".