חיים ביבס בפתח בית הכנסת הקונבסרבטיבי שנפגעדוברות

משלחת בזק מיוחדת הגיעה אתמול (רביעי) לארצות הברית, במטרה להתקרב ולבטא סולידריות עם יהודי ארה"ב שחווים עלייה באנטישמיות.

בחודשים האחרונים חווים יהודי ארה"ב גל אנטישמיות ואלימות. כמות האירועים האנטישמיים ברחבי המדינה צומחת באופן מבהיל ומרבית יהודי ארה"ב היו עדים באופן אישי לאירועים אנטישמים בחודשים האחרונים.

לאור המצב הקשה, סגנית ראש עיריית ירושלים והפעילה החברתית פלר חסן נחום יחד עם ארגון גשר ארגנו משלחת בזק של יומיים, בה לוקחים חלק אישי ציבור ממדינת ישראל לביקור סולידריות אל יהודי ארה"ב.

בין חברי המשלחת: יו"ר ארגון גשר ונציבת שב"ס לשעבר רב גונדר (בדימוס) אורית אדאטו, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), סגנית ראש עיריית ירושלים והפעילה החברתית פלר חסן נחום, מנהל קשרי החוץ של ארגון "גשר" ג'י ג'י זוסמן, אנשי תקשורת מובילים ועוד.

במהלך הביקור נפגשים חברי המשלחת עם דמויות בולטות בקהילה היהודית בניו-יורק. בין השאר פגשו את מנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט, יו"ר ומנכ"ל אירגון הפדרציות של צפון אמריקה אריק פינגרהאט וכן יפגשו עם דמויות אשר היו במרכזן של תקיפות אנטישמיות כגון הפיצרייה ובית הכנסת בברוקלין.

פלר חסן נחום עם הבחור שהותקף בכיכר הטיימס סקוור ג'ואי בורגן
פלר חסן נחום עם הבחור שהותקף בכיכר הטיימס סקוור ג'ואי בורגןצילום: דוברות

חסן נחום: "הסיורים והמפגשים עם חברי הקהילה היהודית בארה"ב ונציגיה, מעידים עד כמה אחינו בתפוצות כמהים לסולידריות ולתמיכה של מדינת ישראל. חברי הקהילה אף ציינו בפנינו את התקווה כי שר התפוצות החדש, ד"ר נחמן שי, ישים את נושא הקשר עם יהודי העולם על סדר היום הציבורי".

"פגשנו ברבנים שהציפו בפנינו את אתגרים אשר ניצבים בפני הקהילה היהודית בימים, אלה אשר כוללים את ההתמודדות עם העלייה החדה באנטישמיות ובמתקפות כלפי יהודי התפוצות וזאת לצד הירידה בתמיכה במדינת ישראל של הדור הצעיר יותר של יהודי ארה"ב והצורך בהשבת האמון התמיכה שלהם במדינת ישראל. כולי תקווה כי המשלחת המיוחדת הזו של ארגון גשר הינה הסנונית לעידן חדש ביחסי ישראל ויהודי העולם", כך פלר חסן נחום.
.
בין המטרות המרכזיות של ארגון גשר הוא יצירת החיבור בין מדינת ישראל ליהודי העולם, על כן, לאחרונה הקים ארגון גשר בשיתוף משרד התפוצות את "המנהלת לחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות", אשר פועלת במטרה לחזק ולפתח קשר זה.

אילן גאל-דור מנכ"ל ארגון גשר: "זו חובתנו הלאומית והמוסרית לתת ליהודי התפוצות את התחושה וההבנה שאנחנו איתם ומדינת ישראל ותושביה רואים בהם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי. אנחנו כישראלים צריכים לדאוג להם לא פחות משהם דואגים לנו".