הרב איתן איזמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, נשאל בראיון לערוץ 7 אודות מימוש ההבטחה ל'בית היהודי' למינוי שר מטעם המפלגה, מה שטרם קרה. כמו כן התייחס לדאגה מימין ממאפייניה ופועלה של הממשלה החדשה ולמבחנים שבהם תיבחן בסופו של יום ממשלת בנט.

"לא צריך לעשות מזה סיפור גדול", אומר הרב איזמן בשאלת השר מטעם 'הבית היהודי'. "נציע כמה שמות ונפתלי וחבורתו יבחרו את מי שהם רוצים", משוכנע הרב איזמן המזכיר וקובע כי "'הבית היהודי' קיבל תפקיד של שר ובעזרת ה' ימומש העניין".

על ההצעה לפיה במקום שר תקבל 'הבית היהודי' שורת תקציבים למטרותיה של המפלגה, אומר הרב איזמן כי אינו בקי ברזי המו"מ אלא מכיר את העיקרון שהוא הבטחה למינוי שר מטעם הבית היהודי, עיקרון שהרב מקווה שאכן ימומש.

על כוחו של הבית היהודי מעריך הרב איזמן כי מדובר בפוטנציאל רחב של ציבור וככל שחולף הזמן מתברר שיש צורך באנשים מתונים ורציניים היודעים לשמור על הבית והעקרונות מבלי להיגרר לפרובוקציות, "ולתת את הפייט האמתי של הציונות הדתית שדואגת גם לחינוך, גם להתיישבות, גם לרבנות ולכל הנושאים המרכזיים שלהם דאגה כל השנים".

בהתייחס לחיבור בין 'הבית היהודי' ל'ימינה', מהלך שהתרחש ברגע האחרון לפני סגירת הרשימות אומר הרב איזמן כי הוא סבור שיש במהלך זה גם צדדים טובים, כהגדרתו, "והדברים יוכיחו את עצמם". עם זאת הוא מציין כי כמה מחבריו חלוקים עליו בסוגיה זו.

במבט כולל על הממשלה הנוכחית מגדיר אותה הרב איזמן כ"מעניינת". לדבריו "יש לנו ראש ממשלה שיכול להוביל דברים. אנחנו בחיבורים עם הרבה קצוות וכל אחד יודע שלא יוכל לנגוס במלתעותיו. היו תכניות לנגוס בשבת ובארץ ישראל ואני מקווה שהדברים האלה לא יצאו לפועל, ובצורה הזו ניתן יהיה להירגע ולהיבנות מחדש".

בדבריו הרב איזמן אינו מזלזל בחוששים מנטייתה השמאלית של הממשלה, "פחדים תמיד צריכים להיות", הוא אומר. "כשעושים שינויים צריך לראות שלא מקלקלים את היסוד. למשל, רוצים לעשות שינויים ברבנים בעם ישראל וזהו שינוי שיכול להיות לטובה בהרכבים מסוימים, אבל אי אפשר לשנות את כל חוקי הרבנות הראשית, אי אפשר לייסד אותה מחדש. הרבנות הראשית נבנתה על ידי הרב קוק זצ"ל והשינויים יכולים להיות לרועץ".

עוד מציין הרב איזמן כי בשיחה שהייתה לו עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, נותרה בו התחושה שבנושאים הרגישים אין צורך לדאוג.

על האופוזיציה מימין אומר הרב איזמן כי קשה לו הסגנון. לטעמו "נגררנו לביטויים קשים, לשנאה וללשון שאינה קשורה לתורה או למצוות ומזה אנחנו צריכים להתנער, אבל בסך הכול הדאגה אמתית. אנחנו צריכים לדאוג לעם ישראל על כל גווניו".

בהתייחס למה שמוגדר בעיניו כמבחניה של הממשלה החדשה אומר הרב איזמן כי ישנם כמה כאלה: "מבחן אחד הוא ההתיישבות בארץ ישראל. אנחנו לפני פינויים של מאחזים הנקראים לא חוקיים, אבל יש מקומות כמו אביתר שיכול להיות שהם חוקיים וניתן ליישב אותם, הישוב לא נמצא על אדמות של אחרים אלא על אדמות מדינה וכאן הממשלה יכולה לעשות צעד חריג, ולאשר את הישובים כמו שכבר נעשה לפני הרבה שנים על ידי ממשלות אחרות".

"נושאים נוספים הם נושאים של רבנות. אנחנו מאוד רוצים שיהיו רבנים ציוניים, שיפשירו תקנים לרבנים ערים וישובים ושכונות, ויהיה אפשר מחדש לבנות את הרבנות שהייתה בכהונות קודמות מאוד מעשית וחשובה. לשר כהנא יש הרבה תכניות שחלקן מדאיגות הרבה אנשים, כי מרוב שינויים הנושא המרכזי יכול ללכת לאיבוד, אבל אם יעשו את זה בתבונה ובצורה מסודרת יכול להיות שניתן יהיה להביא לברכה".