מאיר דויטש
מאיר דויטשצילום: ערוץ 7

בואו נעשה סדר פעם אחת ולתמיד. רגבים, אתם תומכים בנתניהו או בבנט? אז התשובה היא, לא זה ולא זה. אנחנו לא ביביסטים, ולא בנטיסטים. אנחנו רגבסיטים.

תנועת רגבים הוקמה בשנת 2006 – כשאולמרט היה ראש ממשלה. פעילותה נמשכה לאורך השנים בהן כיהן נתניהו בתפקיד, וגם כעת, כשנפתלי בנט נכנס למשרד ראש הממשלה.

אנחנו ארגון אקטיביסטי שפועל רבות גם באפיקים פרלמנטריים, אבל לא מפלגתי. בתוך רגבים יש אנשים ונשים דתיים וחילוניים, שבחירתם הפוליטית מתפרשת על ספקטרום המפלגות הציוניות.

לאורך השנים תמיד פעלנו כארגון לפי עקרונות היסוד של שמירת הקרקעות בכל רחבי הארץ, ומעולם לא לפי פרסונה אישית או הזדהות מפלגתית. זה אומר ששיתפנו פעולה באופן הדוק עם כל חבר כנסת, נבחר ציבור וארגון שהזדהה עם מטרותינו. אבל זה אומר גם שמעולם לא נמנענו להיפגש ולשוחח, לייעץ ולהתייעץ ולפרוש את תפיסת עולמנו עם כל חברי הכנסת והשרים מכלל המפלגות.

בצד השני של המטבע, התגובות שלנו לצעדים בהם נקטו נבחרי הציבור מכל מפלגה שהיא, נגזרו תמיד ממבחן התוצאה.

לשמחתנו, לאורך השנים מצאנו במקרים רבים אוזן קשבת ושיתוף פעולה פורה אצל חברי הכנסת כמעט מכל סיעות הבית: אנחנו בקשר מצוין עם רוב חברי הכנסת הציוניים. זה קורה בליכוד, וכך גם בציונות הדתית, בימינה ובתקווה חדשה. אנחנו עובדים באופן הדוק עם חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, ועם יצחק פינדרוס מיהדות התורה. עבדנו צמוד עם אלון שוסטר מכוחל לבן לגבי קידום האכיפה נגד פשיעה חקלאית.

את חוק הגמלים חוקקנו בעזרת חברי הכנסת סמוטריץ' ואיתן כבל – איש מפלגת העבודה. במערכה הציבורית שהובלנו בפרשת החקלאי 'שי דרומי' השתתפו מחבר הכנסת צבי הנדל ועד אבשלום (אבו) וילן ממרצ.

כשהליכוד חוקק את חוק קמיניץ – ההישג הגדול ביותר של מפלגות הימין בתחום שמירת הקרקעות – פרגנו מכל הלב. כשהליכוד שקל להקפיא את החוק – יצאנו בחריפות נגד.

כשממשלת נתניהו קידמה את המאבק בתופעת הפוליגמיה, כשהיו מבצעי אכיפה לשמירת אדמות הנגב – היינו הראשונים לפרגן.

מנגד, מתחנו ביקורת חריפה ונוקבת על הרעיון המסוכן להסתמך פוליטית על מפלגות תומכות טרור – הן כשנתניהו הוביל בזמנו את הרעיון, ובדיוק באותה מידה, ואף בחריפות רבה יותר מול בנט, שקד, סער ואלקין שיישמו זאת.

ההתייחסות שלנו היתה תמיד עניינית, לגופם של דברים ועקרונות, ולא באופן מפלגתי ופרסונלי - וכך גם נמשיך – הכל יימדד במבחן התוצאה.

אנחנו יודעים שלחלק מהאנשים קשה לעכל את זה, אבל לנו זה נראה פשוט והגיוני – המטרה שלנו היא לא להגן על פוליטיקאי כזה או אחר, אלא להגן על ארץ ישראל. למעננו ולמען הדורות הבאים. כך פעלנו תמיד, וכך גם נמשיך.