מיקרוסופט
מיקרוסופטצילום: ISTOCK

לאחר חודשים ארוכים של ציפייה, מיקרוסופט הציגה הערב (חמישי) את מערכת ההפעלה החדשה ווינדוס 11.

על פי הודעת ענקית הטכנולוגיה, ההתמקדות במערכת ההפעלה החדשה היתה בעיקר לסייע למשתמשים ולהקל על השימוש במחשב האישי.

כך, לדוגמא, מערכת ההפעלה החדשה מאפשרת לפרוס מספר חלונות במקביל, לרבות שולחן העבודה, על מנת לאפשר למשתמשים לעבוד במקביל על מספר אפליקציות או אתרים. כמו כן יוכלו משתמשים ליצור שולחנות עבודה שונים שיחולקו לפי רצונם של המשתמשים, כך שכל משתמש יוכל לייצר שולחן עבודה למשחקים, לעבודה, למשימות שונות ועוד.

אנשי מיקרוסופט גם טוענים כי הם מבקשים להקל על הקשר בין משתמשים, ולכן הציבו בשורת המשימות את האופציה Chat מתוך תוכנת Microsoft Teams כך שמשתמשי ווינדוס 11 יוכלו ליצור קשר באמצעות וידאו, כתיבה או קול בלבד עם חבריהם.

קהל יעד נוסף שעמד במרכז החשיבה של צוות מיקרוסופט היו הגיימרים. לצורך כך הם שיכללו את מערכות הגרפיקה שמציעה מערכת ווינדוס 11, לרבות טעינה מהירה יותר וצבעים חדים יותר על מנת לשפר את חווית המשחק.

ווינדוס 11 גם תציע מעל למאה משחקים חדשים של מיקרוסופט, ותמיכה בקונסולות משחקים שונות. אפשרות נוספת שתציע מערכת ההפעלה החדשה היא פיד חדשות מותאם אישית, שמשתמשים יוכלו לפתוח בלחיצת כפתור על מנת להתעדכן בחדשות או מזג האוויר. בהודעת מיקרוסופט נמסר כי "פיד החדשות יפתח על גבי המסך כמו קיר זכוכית שקוף, כך שהוא לא ישבש את מהלך העבודה שלך".

גם חנות האפליקציות עברה שדרוג ומיקרוסופט מבטיחה להציע יותר אפליקציות, משחקים, תוכנות וסרטים מאשר במערכות הפעלה קודמות. גם מי שמשתמש בטאבלט ללא מקלדת יוכל ליהנות מחוויית מגע במסך טובה יותר, מרווחים גדולים יותר בין הסמלים, ושיפור משמעותי בקבלת הוראות קוליות.

במיקרוסופט מבטיחים אפשרות לשדרג ללא תשלום את מערכות ההפעלה מווינדוס 10 למערכת החדשה, וממליצים לבקר באתר Windows.com על מנת לבדוק האם אתם זכאים לשדרוג חינם של מערכת ההפעלה במחשב האישי שלכם.