הרחפן של תנועת חזון
הרחפן של תנועת חזוןצילום: חזון

המשטרה עיכבה לחקירה את הרב דרור אריה, יו"ר תנועת חזון, ששלח מצנח רחיפה שיטוס מעל מצעד הלהט"ב היום (שישי) בתל אביב ועליו כתוב "אמא ואבא = משפחה".

בתנועת חזון אומרים כי מדובר באקט נוסף של מחאה נגד "מצעדי התועבה", כהגדרתם, שהחלו לפני כמה שנים באופן מצומצם וכעת "שוטפים את המדינה".

הרב אריה מציין כי הכוונה המקורית הייתה לתלות שלטים נגד המצעד ברחובות ערי המרכז אך ישנן רשויות שלא הסכימו לשילוט: "מי שלא רצה אותנו על הקרקע יקבל אותנו באוויר, אנחנו נגיע לכמה שיותר אנשים עם המסרים שלנו.

''זו זכותנו למחות מחאה לגיטימית וחוקית נגד מצעדי התועבה הללו, שאגב רבים מתושבי הערים הללו מתנגדים למצעדים אך הם מפחדים מאותה קהילה. אנחנו הפה שלהם", אמר הרב אריה.

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית חה"כ אבי מעוז, הגיב "המשטרה בשרות הטרור הגאה של קהילת הגאים, סותמת פיות באגרסיביות", אמר מעוז, "מה שבשגרה חברות מסחריות יכולות לעלות פרסום ע"י רחפנים מבלי שהדבר ייאכף, ומי שמעז לפתוח פיו בעד הזהות היהודית של המדינה ובעד ערכי המשפחה הפשוטה והטבעית מיד מעוכב לחקירה. אני קורא לשר לביטחון פנים להגן על הדמוקרטיה, על חופש הביטוי ועל חופש המחאה ללא משוא פנים".

אלפי שוטרים ומתנדבים יאבטחו את מצעד הלהט"ב שיתקיים היום ברחובות תל אביב. צוותי מגן דוד אדום ייפרסו לאורך המצעד ב-14 אמבולנסים, 8 ניידות טיפול נמרץ, אופנועי חירום וחוליות עזרה ראשונה. בנקודת הסיום של המצעד יוקמו שתי מרפאות טיפול נמרץ של מד"א, הכוללות בריכות קירור לטיפול בפגיעות חום.

צילום: חזון
צילום: חזון
הרב דרור אריה
הרב דרור אריהצילום: יהודה חנימוב