אברי גלעד
אברי גלעדצילום: פלאש 90

איש התקשורת אברי גלעד חשף היום (שישי) שהצביע למפלגת ימינה בבחירות האחרונות, והודיע שהוא ממש לא מתחרט על כך.

''אני מבקש להתוודות. הצבעתי בנט. לא חשבתי שהוא יהיה ראש ממשלה, רק רציתי ייצוג לדעות הימניות־ממלכתיות שלי בממשלה. הצבעה לביבי ולסריסיו היא לא אופציה מבחינתי כבר הרבה זמן, וסמוטריץ'־את־בן גביר רחוקים ממני כרחוק צומת תפוח מגבעת שמואל'', כתב גלעד בטור שפרסם בעיתון ישראל היום.

גלעד הסביר מדוע הוא מרוצה מהצבעתו וממה שעשו בקולו. "אין לי חלק בקהל מצביעי ימינה המרגישים מרומים, נבגדים, רמוסים. בעיניי, ממשלה שבראשה עומד איש ימני, דתי, ערכי, זאת הפתעה נהדרת, ואני לא מתכוון להתנצל על שום דבר''.

לדבריו, ''המערכת הפוליטית עברה בשנים האחרונות השחתה עמוקה, שעיקרה יצירת מצב שכל מה שעושה נתניהו באזורים האפורים כהים של התקינות השלטונית מוכשר מייד על ידי מקהלת תומכיו, כי הוא כזה ענק וכזה חשוב וכזה מוכשר, שאפשר להכיל את שלל התנהגויותיו הבעייתיות, את הפרת ההסכמים, את הפניית העורף לבעלי ברית פוליטיים, את עצימת העיניים מול העסקה מתעמרת של עובדים במעון הרשמי, ועוד ועוד''.

גלעד הדגיש כי אינו שמח על הפרת הבטחות הבחירות אבל שמח על הממשלה שנוצרה: "השיח הפסיק להיות של אנחנו והם, של שמאל וימין, של החלטות עקומות ברגע האחרון. יש הקשבה, ועבודה שקטה, ואין סימון של קבוצות בחברה כאויבות כדי להתחזק. זה נעים לי.

''אני רואה את השיח סביב בנט ברשתות, והוא ממשיך להיות אלים ומרושע. אבל אני מקווה שיחלוף זמן, והממשלה תחזיק מעמד, ומעשיה יחבבו אותה על הציבור, וראש הממשלה ישלים בהצלחה שנתיים של כהונה... אני יודע שאני שם נפשי בכפי, והיה עדיף לי להישאר עמום פוליטית, אבל אני מרגיש שגם הקול שלי, מצביע ימינה מבסוט, ראוי להישמע. ואיזה כיף זה להיות מיעוט קטן, אבל בראשות הממשלה''.