תחרות רכיבת אופניים
תחרות רכיבת אופנייםצילום: Stock

כמעט אסון. דרמה גדולה התרחשה במירוץ האופניים הגדול והיוקרתי ביותר בעולם הספורט - הטור-דה פראנס.

המירוץ שמתקיים בפעם ה-108, סיפק כבר בקטע המירוץ הראשון דרמה גדולה מאוד, כאשר התרחשו בתחילתו שתי תאונות המוניות שכמעט ועלו בחיי אדם.

הטור, שהיה אמור לצאת לדרך בפעם הראשונה מקופנהגן בדנמרק, אך הועתק לבסוף לברסט בפעם הרביעית, בין היתר בשל נגיף הקורונה ואליפות אירופה בכדורגל הנערכת בקופנהגן, נפתח בשתי תאונות שרשרת גדולות שגרמו לפציעתם של רוכבים ואוהדים רבים.

184 הרוכבים מ-23 קבוצות שיצאו לדרך מחבל ברטאן, נפצעו בתאונה 47 ק"מ לסיום הקטע הראשון, כאשר אוהדת שהחזיקה שלט בו נכתב "יאללה סבא וסבתא" בשילוב של גרמנית וצרפתית, גרמה לתאונה המונית, כשהשלט בו החזיקה גלש מעט לעבר הכביש וגרם להתנגשותו של הרוכב הגרמני טוני מרטין. אחריו נפלו עוד רוכבים מקבוצות שונות, ביניהן גם מקבוצת הרכיבה הישראלית סטארט-אפ ניישן.

הקטע עוד לא נגמר ואיתו גם התאונות, כאשר 6.3 ק"מ לסיום ארעה תאונת שרשרת נוספת בטור, כשהפעם הרוכבים גם נפלו על אוהדים שהיו בצדי הכביש. בין הנפגעים היה גם אלוף הטור דה-פראנס בעבר שנמנה על קבוצת הרכיבה הישראלית, כריס פרום. גם אנדרה גרייפל הגרמני, הספרינטר של הקבוצה הישראלית שנפצע בתאונה הראשונה ונאלץ להחליף אופניים, נפגע בתאונה השנייה.

סך הכול שבעה מתוך שמונה רוכבי הקבוצה הישראלית נפגעו בתאונות, אך במזל גדול כולם התאוששו וחצו את קו הסיום.