זירת האסון
זירת האסוןצילום: רויטרס

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (מוצאי שבת) עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בעקבות אסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד.

ראש הממשלה הביע בפני המושל את תנחומיו בשם הציבור הישראלי על האסון הכבד וציין, כי מדינת ישראל תסייע לרשויות האמריקאיות ככל שתתבקש.

"ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש", אמר בנט.

שר הביטחון בני גנץ, שוחח גם הוא עם המושל, ביקש להשתתף בצער העם האמריקאי כולו, והביע תקווה לשלומם של הפצועים והנעדרים.

שר הביטחון שוחח עם המושל על משלחת פיקוד העורף שתצא הלילה למקום, ואמר שמערכת הביטחון בישראל נכונה לסייע בכל נושא שיידרש בכדי להציל חיי אדם, ולסייע לנפגעים בכלל ולקהילה היהודית בפרט.

משלחת חילוץ מיוחדת של פיקוד העורף תצא הלילה לסייע בתהליך הפינוי ואיתור הנעדרים בבניין שקרס לפני יומיים בסרף סייד שבמיאמי ביץ', פלורידה. המשלחת, שתיקרא מבצע "יד אחים", צפויה לכלול 10 מומחים מתחומי ההנדסה והטיפול באוכלוסייה.

משלחת של פיקוד העורף תצא הלילה למיאמי בניסיון לסייע לכוחות בשטח. בראש המשלחת יעמוד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אל"מ (מיל') גולן ואך והיא תכלול את נציג משרד החוץ, גיא גלעדי, לשעבר סגן הקונסול הכללי במיאמי, ועוד 10 אנשי מילואים מפיקוד העורף. את היערכות צה״ל למשלחת מוביל ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל איציק בר.

שר התפוצות ד"ר נחמן שי המריא עם צאת השבת לזירת קריסת הבניין במיאמי שבפלורידה כנציג הממשלה. ד"ר שי ייפגש עם הקונוסול הכללי, מאור אלבז, וראש הפדרציה היהודית, ג׳ייקוב סולומון.

במהלך ביקורו, יציג השר לראש הממשלה את אפשרויות הסיוע לקהילה היהודית בכלל, ובזירת האסון בפרט.