שחקני איטליה חוגגים ניצחון דרמטי
שחקני איטליה חוגגים ניצחון דרמטיצילום: רויטרס

הרצף נמשך. את שלב הבתים הם סיימו במאזן מושלם עם 3 ניצחונות ו-0 שערי חובה, את משחקי הנוק-אאוט של טורניר היורו הם פתחו עם ניצחון דרמטי וקשה על אוסטריה שמאריך את רצף הניצחונות בכל המסגרות ל-12 כאלה.

זה לא הרצף היחיד אותו איטליה מאריכה אחרי ניצחון דרמטי הערב (מוצאי שבת) על אוסטריה בשלב שמינית הגמר בתוצאה 1:2, כשאלה לא הפסידו לאוסטרים בכל 13 המפגשים האחרונים מולם ולמעשה לא הפסידו להם מאז 1960 אז האוסטרים הם אלו שנ.יצחו באותה התוצאה כמו הערב, 1:2.

קל זה לא היה להם. האיטלקים פתחו את המשחק היטב כשלחצו על השער של האוסטרים בהופעתם הראשונה אי פעם בשלב הנוקאאוט של אליפות אירופה, והראשונה בטורניר גדול בכלל מאז מונדיאל 1954.

באצטדיון וומבלי האנגלי שיארח את משחקי חצי גמר וגמר היורו, נכבשו עד כה בטורניר רק שני שערים, של אותה נבחרת ואותו כובש - ראחים סטרלינג האנגלי. הערב נדמה היה שאף אחד לא יכול עוד לכבוש שם.

הכדור לא נכנס וככל שנקפו הדקות הלחץ הלך וגבר. בדקה ה-65 דווקא אוסטריה הצליחה לכבוש, אך מערכת ה-VAR זיהתה נבדל, הצילה את איטליה ושמרה על סטרלינג ככובש היחיד באצטדיון האנגלי בטורניר היורו הנוכחי.

אחרי 90 דקות ומשלא נכנס הכדור לאף רשת, הלכו השתיים להארכה הטובה ביותר שנראתה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות.

בהארכה השמינית בתולדותיה בטורנירי היורו השונים, הכי הרבה מבין כל הנבחרות אי פעם, הצליחה איטליה לכבוש ולנצח כששער של קייזה בדקה ה-95, 9,144 ימים בדיוק מאז שעשה זאת אביו במדי איטליה ביורו 1996, לפני קצת יותר מ-25 שנים, הקפיץ את מאות האוהדים האיטלקים ופסינה בדקה ה-105 הכפיל במה שנדמה היה כמו ניצחון ודאי של איטליה בדרך לרבע הגמר.

שער של האוסטרים בדקה ה-114 גרם לאיטליה לרשום שער חובה ראשון בטורניר ולדפיקות לב מאוצות, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור האוסטרים שיסיימו את הטורניר עם מחמאות גדולות בלבד.

איטליה שוברת שיא היסטורי בן 47 שנים של אי ספיגת שערים, כשהיא עם 1,145 דקות כאלה בתום הזמן החוקי, שהן שלוש דקות יותר משיאו של דינו זוף האגדי ואחרי השער של האוסטרים בהארכה הרצף עומד על 1,168 דקות אחרי השער הקודם אותו ספגה באוקטובר 2020 במסגרת ליגת האומות במשחק מול הולנד.

איטליה גם שברה שיא נוסף של משחקים ללא הפסד כשהיא כבר עם 31 משחקים כאלה, ולראשונה בתולדותיה מעמידה שלושה שחקנים שכובשים לפחות שני שערים ביורו אחד. נבחרת קבוצתית ומאוחדת.

היריבה של איטליה בשלב רבע הגמר תהיה המנצחת במשחק בין בלגיה לאלופת אירופה פורטוגל. זה עוד ייגמר בזכיה איטלקית באליפות אירופה?