יו"ר מפלגת ש"ס, ח"כ אריה דרעי הגיע היום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, וכל חברי הכנסת של סיעת ש"ס בהם: חברי הכנסת אוריאל בוסו, משה ארבל, ינון אזולאי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון, משה אבוטבול, וח"כ יוסי טייב לישוב אביתר.

המפלגה הביעה את תמיכתה המוחלטת בהסדרת הישוב, הח"כים ביקרו בבית המדרש שבישוב שהוקם לזכרו של יהודה גוואטה הי"ד, ובבית הכנסת שבישוב.

יו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי אמר במקום: "שמענו סקירה די ממצה מפי ראש המועצה וראשי הישוב. י"ז בתמוז זה לא תאריך שסתם הגענו בו לפה, באנו לכאן, כל חברי תנועת ש"ס, כדי לשמוע, לתמוך, להזדהות ובעיקר לפעול איך עושים שהישוב הזה יוסדר, יתפתח ויקבל אישור רשמי כמו כל ישוב בא"י, זו ארץ אבותינו, זו נחלת אבותינו, זה לא עניין פוליטי, זה עניין עקרוני, התיישבותי עם השלכות פנימיות משמעותיות על כל האזור.

"זה לא עניין נקודתי של אביתר, ולכן הדבר הראשון שאני אעשה עכשיו זה לפנות לרוה"מ נפתלי בנט לדרוש שהקבינט יתכנס ויאשר את הישוב. אסור שההחלטה הזאת תישאר בידי אלוף פיקוד מרכז זה לא עניין פרטי של אף אחד, צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות על המקום, על כל האזור ועל כל א"י. המדיניות מול הרש"פ, מול הפלסטינים, הם בונים כאן כל יום, כמה שרוצים ומה המשמעות הכול כך חשובה על האזור ועל הציר שאביתר יושב עליו. אני אעלה את העניין גם אבקש שכל האופוזיציה ללא יוצא מן הכלל תתייחס לעניין הזה, כי זה לא עניין פוליטי של סיעה כזו או אחרת, אנחנו יודעים לעשות הכול כדי שהישוב הזה יישאר. בהצלחה גדולה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הודה לסיעת ש"ס על עמידתה האיתנה לימין ההתיישבות ואמר: "כל אדם בעל רגש ציוני, צריך להתרכז סביב ההסדרה של המקום הזה, ישובים תמיד צריך להקים, בוודאי ישוב אסטרטגי כמו הישוב הזה, ובוודאי אחר פיגוע כל כך קשה בצומת תפוח שנרצח בו יהודה גוואטה הי"ד, התשובה צריכה להיות מאבק כנגד אויבי ישראל ולא כנגד אוהבי ישראל, אני קורא לכל חברי הכנסת מכל סיעות הבית לחזק את עם ישראל להתאחד סביב דבר ערכי שאין כמוהו, לא רק שלא להרוס את הישוב הזה אלא לפעול להסדרתו".

סיעת ש"ס באביתר
סיעת ש"ס באביתרצילום: יהונתן גוטליב

הישוב אביתר הוקם לאחר רצח אביתר בורובסקי הי"ד, לפני 8 שנים. ובנייתו התחדשה לפני כחודש לאחר רצח יהודה יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח. בישוב מתגוררות כ 50 משפחות, וממתינות כ 70 משפחות נוספות להיכנס להתגורר במקום. הישוב זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, בין השאר מרבנים ואנשי ציבור. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העביר את לשכתו למקום לפני כשבוע וחצי ומאז הוא פועל משם.

כזכור בשבוע שעבר הגישו תושבי אביתר באמצעות עורכי דינם ערן בן ארי וד"ר חגי ויניצקי, השגה על צו התיחום שהוגש לישוב ע"י משרד הביטחון. בין השאר הגישו עורכי הדין לבית המשפט ראיות המוכיחות כי הישוב אינו יושב על אדמות פרטיות וכי אדמות הישוב לא עובדו לפחות 21 שנה, כמו כן הוכיחו עורכי הדין כי נעשתה ע"י משרד הביטחון אכיפה בררנית והביאו עדויות לכך כי ניתנו עד היום ע"י מערכת הבטחון 15 צווי תיחום אולם רק 2 צווי תיחום למאחזים פלסטינים (שבוטלו) זאת על אף שישנם פי עשרה יותר מאחזים פלסטינים ממאחזים ישראלים ביו"ש.