גדעון סער ונפתלי בנט במליאת הכנסת
גדעון סער ונפתלי בנט במליאת הכנסתצילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לחקיקה אישרה אחר הצהריים (ראשון) את החוק לפיצול הליכוד שמאפשר לסיעה להתפצל על ידי ארבעה חברי כנסת ולא שליש כפי שקובע החוק כיום.

בישיבת הממשלה הבוקר נרשם ויכוח כששר הבריאות ניצן הורוביץ אמר "יש לי הסתייגויות על העניין של ההתפלגות. זה לא מציאותי וגם בניגוד למה שאנחנו רוצים לעודד. אני חושב שהסעיף הזה מיותר".

שר המשפטים גדעון סער שמקדם את החוק, השיב ליו"ר מרצ: ''זה לא נכון שבאים עכשיו מתוך הממשלה ומחליטים מה כן ומה לא. הדבר הזה עלה במו"מ הקואליציוני, זה מייצר אפשרות וצריך ללכת לדבר הזה''.

ועדת השרים לחקיקה אישרה גם את החוק הנורבגי המורחב, לפיו יהיה אפשר להגדיל את מכסת השרים או סגני השרים המתפטרים מהכנסת לטובת פינוי מקום לח"כים הבאים בתור ברשימת המפלגה לכנסת.

לפי ההצעה, אם המפלגה מונה בין 4 ל-6 ח"כים, יהיו רשאים להתפטר שלושה שרים או סגני שרים. אם המפלגה מונה בין 7 ל-9 ח"כים, יתפטרו עד ארבעה חברי כנסת, ואם הסיעה מונה עשרה חברי כנסת או יותר, יהיו רשאים להתפטר חמישה חברי כנסת.

מדובר בהרחבה של חוק שרוב שרי הממשלה הנוכחית מתחו עליו ביקורת חריפה עוד כשהיה במתכונת המצומצמת שלו בתקופת ממשלת החילופים בראשות בנימיו נתניהו ובני גנץ.