חברותות מעבר לים
חברותות מעבר ליםצילום: יחצ

בית המדרש שלהבת של ישיבת ההסדר בתקוע פותח את השנה השנייה לקיומו ומזמין את הציבור הרחב לקחת חלק בפרויקט "חברותות מעבר לים" - בית מדרש מקוון שמחבר בין תושבים בארץ לתפוצות שלומדים בחברותות משותפות.

אלן כהן, תושב ניו יורק שבשנה החולפת קובע עיתים לתורה עם תלמיד הישיבה אברהם וייס מספר על החוויות אותן עבר בשנה החולפת. "בתחילת הדרך לא ידעתי כיצד מסתכלים על דף הגמרא, ולאחר מספר מפגשים כבר ידעתי כיצד לגשת לטקסט, איך לקרוא את הארמית ולאט לאט להבין את הלוגיקה העומדת מאחורי הדברים. אני ממליץ בחום לכל אחד שיכול להשתתף במיזם המרגש הזה, שמחבר חזק בחזרה לשורשים".

שלמה אשר, אברך תושב השומרון מספר על הפעם הראשונה בה השתתף בתכנית. "בהתחלה זה היה קצת מוזר, יושבים מול הזום ומנסים לפצח יחד דף גמרא. קיבלתי חברותא עם עורך דין רציני ונחשב מאוד בלונדון אבל בשבילו זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא פותח דף גמרא. התחלנו במסכת ברכות, כיום הוא החל ללמוד דף היומי מלבד השיעור השבועי שלנו, למדתי המון מהשותפות הזו".

הרב מיכל פאלק ראש ישיבת תקוע מספר: "בהמשך לדרכו של מורינו הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זצ"ל אנחנו מעוניינים לאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בתורה. אנחנו מבקשים להרחיב את הקשר והזיקה בין יהודים בארץ ובתפוצות, ואין דבר מרומם נפש ורוח יותר מאשר לפתוח צוהר לעולמות אחרים, כשאברך ותלמיד מהישיבה לומד בחברותא קבועה עם תושב יהודי מחו"ל שלומדים יחדיו דברים חדשים על התורה והעם היהודי".

בית המדרש שלהבת מיועד לנשים וגברים המעוניינים להשתלב בתכנית, ונושא הלימודים נבחר על ידי החברותות.