להט"בים (אילוסטרציה)
להט"בים (אילוסטרציה)צילום: iStock

צ'כיה סוערת לאחר שהנשיא המקומי, מילוש זאמן, כינה את הטרנסג'נדרים "מגעילים" ויצא במילים חריפות נגד קהילת הלהט"ב.

בראיון לתוכנית "פרימה" ברשת CNN נשאל זמאן לדעתו על חוק הונגרי חדש שעבר בהצבעה בפרלמנט ההונגרי בתחילת החודש ואוסר על הכנסת ולימוד תוכן התומך בקהילת הלהט"ב לבתי הספר בהונגריה.

זמאן השיב למנחה התוכנית כי "אם אתה עובר ניתוח לשינוי מין אתה בעצם מבצע פשע של פגיעה עצמית. כל ניתוח מהווה סיכון, והאנשים הטרנסג'נדרים האלה הם מבחינתי מגעילים". לאחר מכן המשיך זמאן להגן על ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, ועל החוק החדש שעבר בפרלמנט ההונגרי, תוך שהוא תוקף את ארגוני הנשים והפעילות הפמיניסטיות.

"ויקטור אורבן אומר שהוא לא נגד הומוסקסואלים אלא שהוא נגד מניפולציה, לא רק של הורים אלא גם של ילדים בחינוך מיני. אני לא רואה שום סיבה לא להסכים איתו, כי אני עצבני לחלוטין מארגוני הנשים, מתנועת Me Too וממצעדי הגאווה בפראג", אמר זמאן.

דבריו של נשיא צ'כיה עוררו כמובן סערה וגררו ביקורת חריפה מצד ארגוני זכויות קהילת הלהט"ב וזכויות הנשים, שתקפו את הנשיא הצ'כי על דבריו.

מיד לאחר שהחוק החדש עבר בפרלמנט ההונגרי הודיעה הנציבות האירופית על פתיחת הליכים משפטיים נגד הונגריה, ומעל מחצית ממדינות האיחוד האירופי גינו את הונגריה על החוק החדש. ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אף דרש מאורבן "לכבד את זכויות הלהט"ב או לעזוב את האיחוד האירופי".