150 בני אדם עדיין נחשבים נעדרים באסון קריסת הבניין בעיירה סרפסייד במיאמי שבפלורידה ביום חמישי האחרון.

קרובי הנעדרים מסרבים להתייאש, מתפללים ומקווים שיקיריהם נותרו החיים ושזה רק עניין של זמן עד שצוותי החילוץ וההצלה שממשיכים לעבוד מסביב לשעון בזירת האסון, יאתרו את כולם.

רייצ'ל וג'וש שפיגל, ילדיה של ג'ודי ששהתה בבניין שקרס ומאז האסון נחשבת נעדרת, מספרים לערוץ 7 על הרגעים הקשים. "אנחנו עדיין מחפשים את אמא שלנו שטרם נמצאה. זו תחושה של חוסר אונים ואפס שליטה במצב".

"אנחנו מאוד אוהבים לנהל את המציאות שלנו, לשלוט בדברים ולעשות אותם כהבנתנו. המצב הזה כל כך מסתכל", מוסיף ג'וש.

עם זאת השניים לא מאבדים תקווה. "אנחנו מנסים להישאר חיוביים, להפיץ מידע על אמא לכל מי שיכול לסייע ולא לעצור את החיפושים עד שנאתר אותה".

"תמיד יש תקווה. אנחנו נאחזים בתקווה הזו. המציאות ברורה לנו ואנחנו אנשים ריאלים, אבל לא כאלה שמוותרים", אמרו.

רייצ'ל מספרת כיצד שמעו על האסון. "זה קרה באמצע הלילה. אבא שלי קיבל הודעה מהבניין שאמא היתה בו והיא נעדרת. הוא מיד התקשר אלי ואני עדכנתי את האחים שלי".

הנשיא הנבחר ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שיגר אתמול אגרת תמיכה מיוחדת לנשיא הפדרציה היהודית של מיאמי, ג'ייקוב סולומון, ולקהילה היהודית כולה, שמתמודדת בימים אלה עם האסון.

"אנו חולקים את כאבכם ומחשבותינו נישאות אליכם בעת קשה אלו. הזדעזענו כאן בישראל כששמענו על קריסת הבניין, מחזה שאיש ודאי לא ישכח. אנו שולחים חיזוק מכל הלב לכל מי שנפגע, כולל מי שאיבד את מעונו, מי שדואב על חבריו, בני משפחה וכל אלה שעדיין מבקשים תשובות ונחמה."

הרצוג חתם את האגרת עם הצעה לסיוע של הסוכנות היהודית וכתב כי, "אני מציע לך את סיוענו ככל שתתקדמו בהערכת הצרכים בזמן הקרוב. נוכחותנו הגלובלית והתשתית שלנו מאפשרות לנו להגיב במהירות לטרגדיה מסוג זה. היה בטוח כי העם היהודי כולו, בישראל ובעולם, עומד לצידכם הן בשעת אבלכם והן בתקופת התאוששותכם מהאירוע המחריד. חזק ואמץ!"