עולים מאתיופיה
עולים מאתיופיהצילום: אוליביה פיטוסי, הסוכנות היהודית

יהודי בן 56 שהתגורר בשנים האחרונות בקניה עשה את דרכו ארצה בשבוע שעבר בטיסת קונקשן באתיופיה.

במהלך תחנות הביניים הוא לא חש בטוב ופונה לבית חולים מקומי שם גילו שהוא חולה בנגיף הקורונה. מצבו התדרדר במהירות ולאחר מספר ימים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

הדיווח על כך הגיע למוקד הבינלאומי של זק"א ביום שישי האחרון. הארגון נחלץ לסיוע כדי להביאו לקבורה יהודית ושליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב, המשמש גם כנציג זק"א באיזור נרתם לפעולה.

לאחר מאמצים הובא היהודי לקבורה יהודית בבית הקברות היהודי באדיס אבבה שבאתיופיה עם מנין יהודים מחברי הקהילה היהודית.

הרב אליהו חביב באתיופיה ונציג זק"א מספר: "בשליחות שלי זו פעם ראשונה שניגשתי בחרדת קודש למשימה הקשה של הבאת יהודי לקבורה על פי ההלכה היהודית, בני משפחתו של המנוח ביקשו את עזרתנו לסיוע בהבאת גופתו לקבורה באתיופיה מאחר ולא היה יכולת כלכלית למשפחה להטיסו לארץ לקבורה.

"בסיוע ארגון זק"א מישראל ששלחו במיוחד במוצאי שבת מישראל תכריכים וציוד מיגון מקורונה ובהכוונה מקצועית של מיכאל גוטווין מזק"א שהשתתף מרחוק טלפונית בכל התהליך על פי ההוראות ההלכתיות של הרב יעקב רוזה יו"ר ועד רבני זק"א הוכוון איך לבצע את התהליך של הטהרה ואת הקבורה".

הרב אליהו הוסיף: "אנשי השגרירות הישראלית באדיס אבבה עזרו לנו בכל הבירוקרטיה ושחרור המנוח מבית הרפואה ויחד עם מנין חברי הקהילה היהודית אמרנו תפילת קדיש והבאנו את היהודי למנוחת עולמים".