גיל אורלי
גיל אורליצילום: באדיבות המצולם

איך רוכשים מקצוע שהוא גם רווחי ומכניס בהשקעה לא גדולה של זמן, יש בו ערכים ושליחות, והוא גם שייך לאחד המקצועות שנחשבים 'מקצועות העתיד', כלומר אחד מהמקצועות שאמורים להיות עם הביקוש הגבוה ביותר ב5 השנים הקרובות?

"השליחות שלי היא לאפשר ביטחון וחופש כלכלי לכל אדם במדינת ישראל". כך מספר גיל אורלי, לקראת פתיחת התוכנית הייחודית להכשרת מאמנים מומחים לכלכלת המשפחה. "כדי להבטיח שתצליחו בתוכנית ותעזרו לי בהגשמת השליחות לא חסכתי כלום, הכנסתי לקורס את כל הניסיון, הידע והכלים שצברתי ב20 שנה – כי ההצלחה שלכם זו ההצלחה שלי!"

כתבה זו מכילה מידע על תוכנית ההכשרה ומענה למספר שאלות, כפי שהגיע מצוות התוכנית. הכתבה רלוונטית למי שמחפש מקצוע עיקרי או מקצוע להכנסה נוספת, ורוצה לעשות זאת תוך מספר שבועות עם אחריות לתוצאות.

מה עושה מאמן מומחה לכלכלת המשפחה?

בעולם כלכלי מורכב כמו שלנו, לאדם ממוצע אין את כל הידע הנדרש כדי לנהל את כלכלת המשפחה בצורה יעילה. למטרה זו, אנשים פונים לעזרת מאמנים מומחים לכלכלת המשפחה. באימון לכלכלת המשפחה, הלקוח מקבל ערך מיידי וברור אותו ניתן למדוד בכסף – הסכום אותו הצליח הלקוח לחסוך. בשיטת גיל אורלי, התהליך מצליח להביא לחיסכון ממוצע של מעל 60,000 ₪ בשנה.

זו הסיבה לכך שתהליכי אימון לכלכלת המשפחה הם מאוד מבוקשים, ומשתלם ללקוח להשקיע כמה אלפי שקלים תמורת חיסכון כזה.

תהליך הליווי של מאמן לכלכלת המשפחה כולל אבחון של המצב הנוכחי, זיהוי יעדים וסדרי עדיפויות, בניית תוכנית כלכלית חדשה שמתווה את הדרך ליעדים בתוך 5-10 שנים, מקסום הפוטנציאל הכלכלי וליווי למטרת יישום והטמעה של התכנים החדשים כדי להבטיח שהמשפחה אכן נמצאת במסלול הנכון.

תהליך כזה דורש ממאמן להקדיש כ7-10 שעות, ועולה ללקוח 4000-8000 ₪ (לא כולל מע"מ), תלוי בכמות הביקוש שהמאמן מייצר לעצמו.

עד כמה יש לתחום ביקוש?

כאמור, תהליך אימון חוסך ללקוח ממוצע עשרות אלפי שקלים בשנה, ולכן קיים לתחום ביקוש רב כבר היום.

זאת ועוד, כולנו יודעים שבעידן האוטומציה קיימים מקצועות שבהם הצורך בעובדים אנושיים מצטמצם משמעותית, לצד מקצועות אחרים שנמצאים בצמיחה. אימון לכלכלת המשפחה הוא אחד מהם. כך לדוגמה רשתCNBC (רשת תקשורת אמריקאית מובילה) פירסמה סקירה של 15 המקצועות שיהיה להם ביקוש גבוה בחמש השנים הקרובות, ומאמן מומחה לכלכלת המשפחה (Financial Advisor) נמצא במקום השמיני ברשימה הזו. ההערכה היא שבעתיד הקרוב, תהליך אימון לכלכלת המשפחה יהיה תהליך מובן מאליו לכולם, בדיוק כמו שלא לוקחים היום משכנתא בלי יועץ משכנתא.

כשמסתכלים על הנתונים של מדינת ישראל, נמצא כי ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם, ולפי דו"ח של ה-OECD ישראל נמצאת במקום שישי מהסוף במדד האיזון בין העבודה לפנאי. וימי העבודה הם מהארוכים במערב. למרות זאת, 42% ממשקי הבית בישראל נמצאים במינוס, ועל פי נתוני הלמ"ס לשנת 2018 (עוד לפני הקורונה), 22% ממשקי הבית דיווחו שהיו במצב של משיכת יתר לפחות 10 חודשים בשנה. מציאות כלכלית זו, יחד עם התפתחות המודעות לנושא האימון לכלכלת המשפחה, מאמן לכלכלת המשפחה הוא מקצוע שהביקוש אליו רק הולך וגובר.

מה כוללת תוכנית ההכשרה? מלבד ידע כלכלי פרקטי מקיף שנוגע לתהליך הייעוץ עצמו, תוכנית ההכשרה שתיפתח ממש בימים הקרובים כוללת עוד שני מרכיבים חשובים: הכשרה עסקית ושיווקית (למעשה כבר במהלך התוכנית ישיגו המשתתפים את הלקוחות הראשוני בתשלום, ויעלו על דרך המלך להצלחה בתחום), ופיתוח תודעה להצלחה. בתוכנית לומדים איך להתמודד עם פחדים ומעצורים, איך לפתח אמונה ביכולת שלכם ולאמץ תודעה של פתיחות, תעוזה ושפע. החלק הזה משרת הן את המאמנים עצמם, והן את הלקוחות המתאמנים.

התוכנית כוללת קורס דיגיטלי מקיף (140 שעות) שפתוח לתלמידים למשך שנה שלמה. ההדרכות בקורס כוללות גם הדגמות של כל שלב ושלב. בנוסף לקורס הדיגיטלי, ההכשרה כוללת גם 12 מפגשי אונליין, חלקם עם המנטורים וחלקם עם גיל.

בנוסף, המשתתפים מקבלים גישה לארגז כלי העבודה הפרטי של גיל אורלי, שהם למעשה אוסף של כלים פרקטיים שמשמשים את המאמן בתהליך האימון ובניית התוכנית הכלכלית ללקוחות: טפסים לבניית תקציב ובקרה, סימולטורים לבניית מאזן, קבצי אקסל לתכנון כלכלי, שאלוני לקוח, ערכה ליצירת תיק כלכלי, חוברות עבודה ללקוחות ודוגמאות של תוכניות כלכליות מוכנות. בקיצור, כל מה שנדרש כדי להתחיל ולאמן לקוחות בפועל!

כל משתתף בתוכנית מקבל מנטור אישי, שהוא מאמן מומחה לכלכלת המשפחה שעוסק בתחום בפועל, שמלווה אותו במהלך התוכנית. המטרה היא שתמיד יהיה עם מי לדבר על כל שאלה, התלבטות מקצועית או שיתוף אישי. בנוסף, במהלך התוכנית תתנהל קבוצת פייסבוק סגורה רק למשתתפי התכנית, שבה נמצאים מומחים נוספים מתחומים משיקים - משכנתא, השקעות, חובות מימון וכו' - איתם אפשר להתייעץ במקרה הצורך.

התחייבות ואחריות: כשעוסקים בהכשרה מקצועית, חשוב לזכור שהרבה אנשים בתחומים שונים למדו מקצוע ולא עשו איתו דבר. הניסיון מלמד שהמאמנים המוצלחים ביותר שיצאו מההכשרה הם אלו שהצליחו לייצר הכנסות, כבר במהלך התכנית. מסיבה זו, אחד מייעדי התוכנית היא להכניס 8,000 ₪ כבר במהלך 10 השבועות של ההכשרה, ובנוסף מי שיעמוד בדרישות התוכנית ויכניס פחות מ8,000 ₪ בחצי השנה לאחר פתיחת הקורס, יקבל השלמה לסכום זה.

לסיום חשוב לציין שהתוכנית ניתנת עם אחריות מלאה: מי שביצע את כל משימות הקורס ב12 הימים הראשונים ועדיין לא מרוצה, מקבל החזר כספי מלא בלי שאלות.

הירשמו כאן להדרכה מיוחדת ביום שלישי בבוקרבנושא "איך להכניס 9,360 ₪ תוך 10 שבועות כמאמן לכלכלת המשפחה", או ביום חמישי בשעה ב20:30.

בנוסף, כאן ניתן לצפות בסדרת הדרכות "מאחורי הקלעים של מאמן לכלכלת המשפחה". הסדרה יורדת מהאוויר בעוד מספר ימים.