אביתר
אביתרצילום: דוברות

יו"ר תנועת נחלה ואשת ההתיישבות דניאלה וייס בירכה על ההסכם בין ממשלת בנט לתושבי המאחז אביתר בשומרון.

"ממשלה שכל כך הרבה ביקורת שפכו עליה מצאה את הדרך האצילית והמרוממת לשוחח איתנו, לא מתוך כיפוף ידיים אלא מתוך הערכה לחלוצים בוני הארץ", אמרה וייס במסיבת עיתונאים באביתר.

וייס סיפרה: "התפקיד שלנו הוא לא לכופף את הממשלה, אלא לרומם אותה. ההישג הוא לא שאנחנו הולכים נגד הממשלה, אלא שאנחנו מביאים את הממשלה למצב שהיא בעצמה רוצה".

על פי ההסכם שהושג להסדרת היישוב אביתר, התושבים יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, כל הבתים יישארו במקומם, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום ובראש חודש אלול תוקם על פי חוק ישיבת הסדר חדשה בישוב אביתר.

במקביל תצא הנחיה למנהל האזרחי לסיים בתוך חצי שנה את סקר הקרקע. הקרקע שתעבור את הסקר תוכרז כאדמת מדינה ותוקם התיישבות במקום על פי חוק בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, ראש המועצה האזורית שומרון ותנועת נחלה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הציג הלילה (שני) את המתווה לאישור התושבים יחד עם הרב אליקים לבנון רב השומרון, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, סגנו של דגן דוידי בן ציון וראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף ויו''ר תנועת אמונים צבי סוכות.

"אני רוצה ראשית להודות לנשים, לגברים ולילדים שגרים כאן כבר חודשיים", פתח דגן לאחר שהקריא את נוסח ההסכם: "יצרתם דבר שלא היה כאן 30 שנה, גם בכמות, במסירות הנפש, ובאווירה שנוצרה, חוץ מ-53 משפחות שגרות כאן, עשרות אלפים הגיעו לכאן מדי יום, שמתחברים לאידיאל של לחזק את הקמת ישוב חדש בארץ ישראל".

עוד הוסיף דגן: "המתווה שהתגבש כולל גם נוכחות צבאית וגם שיהיה אופק להסדרה. הגענו להבנה עם שר הביטחון, עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שרת הפנים איילת שקד. מדובר במתווה שהוא אסטרטגי, ההתיישבות בארץ ישראל ובניין השומרון לב המדינה הוא משימה לאומית, וקשה, ארץ ישראל נקנית בייסורים, אף צד כאן לא ניצח את הצד השני, בסוף המשימה המרכזית שלנו היא לבנות את ארץ ישראל ולשמור על האחדות בעם ישראל בדרך של אהבת ישראל.

"בהסכם כאן אנחנו מגיעים לשני הדברים, גם לישוב ארץ ישראל משום שבאביתר תהיה התיישבות יהודית, ישיבת הסדר בטווח הקרוב אחרי זה התיישבות גדולה וממוסדת וגם אם יש צעדים טקטיים שלא צריכים לעשות כמו ש 53 משפחות צריכות לרדת כי הממשלה דורשת מהם, הרי שאם הממשלה דורשת לרדת ובמקביל מקדמת שם ישיבה והסדרה לטובת הקמת התיישבות, זה דבר שהוא נכון גם אידיאולוגית כאנשים שפועלים לישוב ארץ ישראל וגם אידיאולוגית לא פחות כיהודים שחונכו ואמונים על אהבת ישראל ועל אחדות בעם ישראל".

הרב אליקים לבנון אמר לתושבים: "לפני כמה ימים היה ברור שמדינת ישראל נערכת לדבר הקשה והגרוע מכל, עד היום בצהריים לא האמנו שמשהו ישתנה, כתוב: "אז תראי ונהרת ופחד ורחב לבבך" (ישעיהו ס) , אנחנו היינו בפחד שנצטרך להגיד ל 53 משפחות לקום ולפנות את המקום. חילול ה' נורא, ומה שיש כאן עכשיו זה קידוש ה' גדול".

הרב שמואל אליהו בירך על המתווה ואמר שזו הדרך לחזק את בניין ארץ ישראל ועם ישראל.

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה הציג את המתווה ואמר: "מה שחשוב הוא שתהיה נוכחות אזרחית ושנוכל להתקדם להקמת ישוב".