חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) מתייחס להתנהלותה של יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן, כלפי חברי האופוזיציה וקובע כי מדובר בתסכול מצטבר המופנה כלפי הח"כים.

"אני מבין את התסכול של יו"ר הוועדה", הוא אומר. לדבריו יו"ר ועדה אמנם מחזיקה בפטיש אך נוקטת בבריונות שאינה אלא נשקם של החלשים, כהגדרתו.

על חולשת תפקודה של הועדה והעומדת בראשה מזכיר חבר הכנסת רוטמן את ההחלטה שלא להעלות להצבעה את הנושא הנדון על אף שכונסו כל הח"כים לשם כך, וזאת רק משום שראתה שאין רוב לעמדת הקואליציה. "שולחים אותה לשדה הקרב בלי חיילים", אומר רוטמן.

"היום הקואליציה הפסידה שוב", אומר רוטמן וקובע כי הקואליציה שברירית ואינה יודעת לעשות את עבודתה ואת האגרסיות מוציאה סילמן על חברי האופוזיציה.

האם מדבור בסדק קואליציוני ראשון? רוטמן אינו משוכנע שאכן כך, אך לטעמו מדובר בעדות לחוסר ההומוגניות של הקואליציה והקושי של חבריה לתפקד יחד, סדקים אלה נמצאים בה מיום לידתה, הוא אומר וקובע כי כיום משלמים את המחיר מי שבחרו לקחת את קולות מצביעי הימין ולחצות את הקווים ולהעביר את הקולות לשמאל. לדבריו אותם מעבירי קולות לשמאל סופגים ביקורת קשה ברחוב וברשתות החברתיות "אז הם באים לכנסת, מחזיקים פטיש ביד ומוציאים עלינו את האגרסיות ואנחנו מקבלים את זה בהבנה. אנחנו יודעים איפה נמצא העם ואיפה נמצא הצדק".

על מאפייני הקריאות כלפי חבר הכנסת אורבך ברוח 'תוריד את הכיפה' אומר רוטמן כי הניסוח אינו המשמעותי בסוגיה זו. "מדובר במעשה חסר תקדים. הוקמה ממשלה עם תומכי טרור, אנשים אנטי ציוניים. זה לא היה מעולם. אף מפלגה לא חצתה את הרף הלא לגיטימי הזה ונפתלי בנט עשה את זה עם שישה מנדטים, כאשר הוא עצמו אמר שאין לכך לגיטימציה דמוקרטית או לגיטימציה יהודית".

כשהוא נשאל אם הוא מצליח להגות את הצירוף 'ראש הממשלה נפתלי בנט' אומר רוטמן כי אכן מדובר בראש ממשלת ישראל ואין ספק בכך, אך "אני לא מקבל אותו כראש הממשלה שלי. גם שרי הממשלה שלו לא מקבלים אותו כראש הממשלה שלהם. כשרוצים לדבר על משהו כלכלי מדברים עם ליברמן ואין מה לדבר עם נפתלי בנט. יכולת ההשפעה שלו אפסית. הוא לא שולט על כלום. אם רוצים לדבר על יחסי חוץ, יאיר לפיד מנהל יחסי חוץ עצמאיים. בביטחון גנץ מנהל את העסק ונפתלי בנט לא יכול להגיד לו מילה. אין לו שום יכולת השפעה. כשרוצים לסגור משהו בקואליציה אולי הכי נכון הוא ללכת לראש הממשלה האמתי, מנסור עבאס. נפתלי בנט הוא חסר משמעות בקואליציה הזו ושליחיו בוועדה המסדרת, סילמן ואורבך פועלים בחולשה כי אין להם לגיטימציה ואין להם שליטה".

בדבריו דוחה רוטמן את הגדרת סוגיית אביתר כ'תפוח אדמה לוהט'. לדבריו, אם יש רצון לפנות בתים בלתי חוקיים יש אלפי בתים ערביים באזור הישוב אביתר ובכלל ביהודה ושומרון, אך שם, לדבריו, לא נעשה דבר משום שמנסור עבאס וואליד טהא "יתנו להם ברקס. הם ראשי הממשלה האמתיים".

על חוק האזרחות והטענה שצריך לתמוך בו כיוון שהוא חשוב לביטחון ישראל, תוהה חבר הכנסת רוטמן אם מאחורי השאלה מסתתרת הקביעה שבקואליציה יש מי שביטחון ישראל לא לנגד עיניהם, "מי הכניס אותם לשם?", הוא שואל.

באשר לתוכן החוק הוא קובע כי מדובר בחוק שיבצע זכות שיבה זוחלת כל עוד לא ייקבעו הדברים בחוק יסוד עליו הוא מדבר מזה שנים. "חייבים לקבוע כאן כללים ברורים בחוק יסוד כדי שהממשלה לא תאשר כאן זכות שיבה לכולם. זו פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שעל הגה המדינה יושב אדם שרוצה כאן מדינה איסלמיסטית ובשביל זה הוא רוצה להכניס באיחוד משפחות אנשים ששותפים לדעתו, ומי שמסייע לו זו איילת שקד, שרת הפנים".