חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) מספר על ביקור הסיעה באביתר, ביקור אותו הוא רואה כביטוי לתמיכה המתמשכת של ש"ס בחיזוק ההתיישבות ולא כאירוע חד פעמי.

"ההתיישבות היא עמוד השדרה של עם ישראל ומדינת ישראל. אלו המקומות שמחזקים אותנו, כי אם אנחנו לא שם המדינה תאבד כי לאט לאט יבואו ויכבשו את כל המדינה. מקומות כמו אביתר הם המחסום האנושי בפני אלה שרוצים לכבוש את ארץ ישראל ואנחנו לא ניתן זאת", אומר ח"כ אזולאי.

בדבריו מקפיד אזולאי שלא להגדיר את אביתר כמאחז אלא כישוב של מי ש"עושים שם התיישבות קדושה שצריך לעשות הכול כדי להשאיר אותם שם".

ח"כ אזולאי דוחה את הטענות לפיהן ש"ס "נזכרה" בהתיישבות רק מהרגע בו הגיעה לקואליציה. הוא מזכיר בדבריו את פעילותו של אריה דרעי, יו"ר מפלגתו, למען ההתיישבות, ואת העובדה, כהגדרתו, ש"ימינה כבר אינה כל כך ימינה" בעוד ש"ס מבטאת את הימין התומך בארץ ישראל, ובעקבות כך תמכה המפלגה בעמדתו של נתניהו ונותרה עמו באופוזיציה.

בהתייחס לדיון סיב קביעת ישיבת הועדה המסדרת ביום צום י"ז בתמוז, אומר אזולאי כי אינו כועס עליהם אלא מרחם עליהם, כדבריו, על כך שאינם מבינים שהנוהל הקיים בכנסת הוא שלא לקיים ישיבות שכאלה בימי צום. את ההחלטה לקיים את הדיון בכל זאת רואה אזולאי כביטוי למחלוקת ופירוד שאינם ראויים ליום זה, בעוד מפלגתו ביקשה לבטא אחדות ולכן הגיעה לביקור באביתר.