ויקי פרץ ז"ל בימיו הגדולים
ויקי פרץ ז"ל בימיו הגדוליםצילום: פלאש 90

אבל גדול בכדורגל הישראלי. ויקי פרץ, שחקן נבחרת ישראל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 68.

פרץ, ניסה אתמול לשים קץ לחייו בדירתו, ואנשי מד"א שמצאו אותו ללא דופק הצליחו להנשימו ופינו אותו במצב קשה לבית החולים תל השומר. למרות ניסיונות רבים להחיותו ולהיאבק על חייו, בשעה 2:00 לפנות בוקר, נאלצו אנשי בית החולים לקבוע את מותו של שחקן העבר.

יותר מכל הקבוצות בהן שיחק, בארץ ובאירופה, מזוהה פרץ עם מכבי ת"א, כשאיתה זכה זה בדאבל בעונת 1976/77, עונה בה זכה גם בתואר מלך שערי הליגה.

את הקריירה שלו החל פרץ במכבי רמת עמידר וממכבי ת"א, עבר זה לקבוצת הפאר הצרפתית, שטרסבורג במה שנחשב לאחת ההעברות הגדולות בתולדות הכדורגל הישראלי אז, כשלא היו מצויים שחקנים ישראליים שמשחקים מעבר לים.

במדי הצרפתים כבש פרץ בשנתיים לא פחות מ-27 שערים בליגה הבכירה ולאחר מכן ירד לליגה השניה בצרפת שם עזר לראן להעפיל לליגה הבכירה עם 17 שערים בעונה אחת ובסך הכל בשלוש עונות בצרפת כבש 45 שערים.

פרץ פרש ב-1991, לא לפני שהספיק לחזור למכבי ת"א ובין לבין גם לבש את מדי קבוצות בית"ר נתניה, הפועל לוד ומכבי השקמה רמת חן. בסך הכל כבש פרץ 80 שערים בישראל, 67 מתוכם במדי מכבי ת"א, ומשחק השיא שלו היה בחצי גמר גביע המדינה בכדורגל מול מכבי נתניה אז כבש רביעייה לרשתה בניצחון בתוצאה 1:6.

בארון התארים שלו ניתן למצוא שתי אליפויות וגביע עם מכבי תל אביב, כאשר גם במדי נבחרת ישראל שיחק ורשם בהם הישגים לא מבוטלים.

בשנת 1972 הוא הוביל את ישראל לזכייה באליפות אסיה לנוער עד גיל 19 שנערכה בבנגקוק, עם תואר הכובש המצטיין ו-12 שערים, כאשר במשחק הניצחון בתוצאה 0:7 נגד טייוואן הוא הבקיע שישייה.

משחק השיא שלו בנבחרת הבוגרת, במדיה הופיע 40 פעמים, היה בפברואר 1979, כאשר כבש שלושער בניצחון על נבחרת יוון בתוצאה 1:4, ובסך הכל כבש 14 שערים במדים הלאומיים של הנבחרת הבוגרת.

ניסיונות אימון של פרץ לא צלחו כשזה הספיק לאמן את נבחרת הנערים של ישראל ובהמשך שימש כעוזרו של אלי כהן בהפועל תל אביב ובמכבי תל אביב.

במכבי ת"א, איתה כה מזוהה היה פרץ, הגיבו בתדהמה לפטירתו בטרם עת ובנסיבות טראגיות. "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב כואב את מותו בטרם עת של שחקן העבר האגדי, ויקי פרץ, שהלך לעולמו בגיל 68. פרץ כיכב במדי מכבי ונבחרת ישראל בשנות ה-70 וה-80, ולאחר פרישתו אף תיפקד כעוזר מאמן במכבי. הקשר של פרץ למשפחת מכבי נשמר גם בהמשך כאשר בשנים האחרונות עבד במחלקת הנוער של המועדון".

מנכ"לית המועדון שרון תמם אמרה: "משפחת מכבי תל אביב, הבעלים מיץ' גולדהאר, ההנהלה, השחקנים, מאמני מחלקת הנוער ועובדי המועדון, מרכינים ראש עם היוודע מותו הטראגי של שחקן העבר ויקי פרץ. קיבלנו בתדהמה את הידיעה על לכתו בטרם עת של מי שהיה אחד הסמלים של המועדון. שחקן מהגדולים שידעה מכבי תל אביב עם קריירה מפוארת בארץ ובחו"ל. אנו משתתפים בצער בני המשפחה, ושולחים להם חיבוק ענק בתקווה שלא ידעו עוד צער".

שר התרבות והספורט חילי טרופר, ספד לפרץ, כשאמר: "ויקי פרץ היה מהאנשים המיוחדים בספורט הישראלי. שחקן מוכשר שאף הגיע לנבחרת ישראל. ויקי גם נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולחבריו הרבים. יהי זכרו ברוך".

גם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, ספד לפרץ כשאמר: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעתים רב הנסתר על הגלוי. יהי זכרו ברוך".

יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, אמר: "מנהלת הליגות, הקבוצות, הצוותים המקצועים, והשחקנים מרכינים את ראשם עם לכתו של ויקי פרץ ז"ל ומחזקים את המשפחה בשעות קשות אלה. ויקי פרץ ז"ל היה סמל למקצוענות, התמדה, כישרון ונחישות כאשר ייצג את הכדורגל הישראלי בארץ ובחו"ל. יהי זכרו ברוך".