בנט במתחם חיסונים בחולון
בנט במתחם חיסונים בחולוןצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (שלישי) למתחם חיסוני בני הנוער של קופת החולים מכבי בחולון והתייעץ עמם על הדרך לעודד את בני גילם להגיע להתחסן.

בנט ביקש מאחת התלמידות להסתכל בקבוצת הוואטסאפ הכיתתית והקליט סרטון לחבריה שבו הוא קורא להם להגיע להתחסן לפני שיפוג תוקף החיסונים הקיימים.

''הזן החדש פוגע בילדים ובני נוער לא מחוסנים - זה לא היה בהיקפים כאלה קודם'', אמר ראש הממשלה וסיפר כי "18 אלף בני נוער התחסנו, מדובר בגידול של 500 אחוז".

"מדינת ישראל נמצאת במירוץ נגד הזמן", הוסיף בנט, "אמנם יש לנו מלאי חיסון לכולם אבל עומד לפוג תוקף החיסונים בסוף חודש יולי. לכן, יש לנו בערך 10 ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון. צריך שני חיסונים בשביל יעילות חזקה. ההבדל בין חיסון אחד לשניים, הוא הבדל ענק, בוודאי ביחס לווריאנט הדלתא. זה מדעי".

ראש הממשלה ליווה מספר בני נוער בזמן שחוסנו לנגיף הקורונה, "כאן מאחוריי, נמצאים חבר'ה צעירים בפתיחת הקיץ - שגב, גלית, רוני, תומר וטל. הם חלק מהרבבות שבאו להתחסן. קיבלתם את החיסון, ועכשיו קניתם ביטוח לתקופה ארוכה קדימה. אני מאוד מעריך את זה שבאתם, במיוחד כי לקום בשעה כזאת בחופש הגדול זה לא דבר רגיל. חלקם שכנעו את אמא ואבא, חלקם לא היו צריכים לשכנע את אמא ואבא, אבל לקחתם אחריות ואתם שומרים גם על עצמכם וגם על הסביבה".

"יש שגיאה נפוצה - הם סיפרו לי עכשיו כששוחחנו, שאנשים חושבים שבני הנוער לא צריכים את החיסון. זה לא נכון. בני ובנות נוער צריכות וצריכים את החיסון מכיוון שהזן החדש כן פוגע בילדים לא מחוסנים, וזה לא היה בהיקפים האלה בזן הקודם. אז אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן והכל בסדר – לא. צריך להתחסן ואם אתם עושים את זה אתם פשוט שומרים על הילדים".

"אז אני קורא לכולם, עוד פעם ועוד פעם – צאו להתחסן", אמר ראש הממשלה, "אני רוצה להדגיש - אין בעיית מלאי, יש לכל המדינה חיסונים, אבל יש להם תוקף. כמו שיש חלב שפג לו התוקף, אז גם לחיסונים בסוף פג התוקף, וכמו שצריך לשתות את החלב לפני שהוא פג, צריך להתחסן לפני שיפוג התוקף. גם הילדים שלי יתחסנו בימים הקרובים. כראש ממשלה, כאבא, אני יודע שזה המעשה הנכון לעשות".

מנכ"ל משרד הבריאות המיועד, פרופ' נחמן אש, אמר לבני הנוער: "אתכם לא צריך לשכנע אבל אתם תוכלו להגיד לחברים שלכם לבוא להתחסן".

ראש הממשלה בנט הודיע כי מי שיטוס למדינות אדומות ללא אישור ועדת חריגים יעבור על החוק, "הישראלים יידרשו להצהיר שלא ייכנסו למדינה אדומה - זו תהיה עבירה על החוק".

בנט תקף את טיפול הממשלה הקודמת במניעת התחלואה, "במשך שנה וחצי הייתה פרצה גדולה בנתב"ג, אנחנו בשלבי סגירה. אישרנו תכניות לשנה וחצי הקרובה".

בסיום דבריו בנט גינה שוב את המתקפות על יו"ר הקואליציה ממפלגתו, ח"כ עידית סילמן, ואמר: "אני מאוד גאה בסילמן. האופוזיציה החליטה לראשונה לייצר תקדים שבו היא לא מנסה להקשות על הממשלה, היא מנסה לפגוע במדינה. זה דבר לא מקובל. עידית שם בחזית וכלפיה יש הערות מיזוגניות, ירודות ומבישות. עידית הובילה ביד רמה לילה לבן עם הצלחה של 100% ואנחנו נמשיך לעשות ואחרים ימשיכו להעביר ביקורת, זו טבעה של הדמוקרטיה".