שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי צילום: FREEPIK

אז מה זה בכלל שיווק דיגיטלי?

המונח דיגיטלי מתייחס למדיה שבה הלקוחות מגיעים לחברה. קיימים שני סוגי שיווק "קלאסי" מחד: פניות בדיוור, טלמיטינג, פרסום בעיתונות וברדיו ושיווק ישיר דלת לדלת.

ומאידך, שיווק באמצעים דיגיטליים: פרסום בפייסבוק, בגוגל, מודעות באתרים שונים, פנייה ללקוחות בלינקדאין ושיטות נוספות העושות שימוש ברשת האינטרנט כדי להגיע ללקוחות חדשים. היום, כאשר כמעט כל אדם מחזיק בידו טלפון חכם, הפוטנציאל להגיע אליו ברשת הוא גבוה יותר מכל מדיה אחרת.

אל תזרקו את תקציב הפרסום שלכם לזבל

חברות רבות מנסות לבצע את פעולות השיווק בעצמן מתוך ההנחה שכך הן חוסכות כסף. הן מנסות להפעיל מודעות ממומנות בגוגל, משלמות לפייסבוק על פרסום ומוציאות סכומים אדירים כדי להעלות באנר באתר חדשות מוביל. אך, ללא הידע המתאים בבנייה של קמפיין ברשת, הכספים המושקעים באפיקים אלה עשויים לרדת לטמיון.

כפי שלומדים במהלך אימון כמו כל יעד שרוצים לממש, גם בתחום השיווק הדיגיטלי יש להציב יעדים מספריים ולבדוק שהפרסום אכן עומד בהם. אם אין לכם דרך יעילה לדעת כמה אנשים ראו את המודעות שלכם, כמה הקליקו עליהם וכמה אכן השאירו פרטים מכל קמפיין, לא תוכלו לדעת אילו אפיקי פרסום עובדים טוב. יתכן, ויש אפיק פרסום אחד שלא מכניס בכלל תנועה, או שהוא מכוון ללקוחות סקרנים שלא זקוקים ממש לשירות שלכם. בעולם שבו כל קליק עולה לכם כסף, אתם עשויים לגלות שתקציב הפרסום התבזבז חודש שלם על קהלי יעד לא נכונים. ב-INCA אנו מסייעים ללקוחותינו להפסיק לבזבז את כספם לריק.

איך עושים את זה נכון?

לפני שמתחילים פרסום בגוגל או כל קמפיין אחר ברשת, חשוב לקבוע את אסטרטגיית הפרסום. חברות מקצועיות בתחום יכולות לזהות מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר. האם אתם זקוקים לחשיפות רבות כדי להחדיר מותג חדש או דווקא מכוונים לקבלת לידים לסגירות מיידיות. כל עסק הוא עולם שונה לחלוטין ואסטרטגיה שמתאימה לעסק אחד לא תתאים לאחר.

לאחר מכן יש למפות את קהלי היעד בצורה מדויקת, לדעת למי אתם משווקים את המוצרים. האם אתם פונים לנשים או לגברים, באיזה טווח גילאים ומה תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בנוסף, אם אתם פונים לאזור גאוגרפי מסוים אין טעם להעלות קמפיין שרץ בכל העולם.

כאשר מתחילים להעלות את הקמפיין יש ליצור אותו בצורה מקצועית. לתכנן את המודעות מבחינת קריאטיב ואז לבחור את הגדלים המתאימים והמקומות הנכונים לפרסם. צריך לתכנן את כל מסע הלקוח מהרגע שבו ניתקל בפרסומת לראשונה ועד שהוא משאיר פרטים. להכין את דפי הנחיתה ולשמור את פרטי הלקוח בצורה מסודרת כדי שתוכלו לפנות אליו.

ביצוע בדיקות A/B וניתוח של התוצאות

הקמפיין שתעלו לרשת צריך להיות מתוכנן בצורה שתוכלו לבדוק מדי יום שהוא עובד בצורה יעילה, לרבות ביצוע בדיקות A/B. בדיקות אלה מאפשרות לגלות אילו מאפיינים במודעות עובדים בצורה טובה יותר, איזה דף נחיתה ממיר ומוביל לתוצאות טובות ואילו אפיקי פרסום מצליחים יותר. את כל זאת ניתן לנתח כאשר מוסיפים מנגנונים טכנולוגיים חכמים שאוספים את המידע ומסדרים אותו בצורה גרפית קלה לקריאה. לאחר שהקמפיין מצליח יש לאסוף את פרטי הלקוחות בצורה חכמה, ולהתחיל להתקשר ולבצע מכירות או פגישות.

ב-INCA אנו מתמחים בשיווק דיגיטלי ומבצעים את הפעולות הללו כל יום עבור לקוחותינו, תוך מינוף הטכנולוגיה העדכנית ביותר לניטור התוצאות. בכל קמפיין אתם תדעו בדיוק איך התקציב שלכם מנוצל ותתחילו לראות תוצאות בשטח כבר בחודש הראשון.

זה הזמן להתחיל לקחת את העסק שלכם ברצינות, ולמנף את העולם הדיגיטלי להזרמת לקוחות שוטפת לעסק.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו